wireless internet instellen na format

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobotRock

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2014
Hallo,

Ik heb net mn pc geformatteerd, windows 7 dus hij is helemaal fresh nieuw.
Nu wil ik kunnen internetten maar hij geeft alleen de LAN-verbinding aan (met n rood kruis erdoorheen, er zit geen kabel in) en er is nergens een wireless te vinden, moet ik die ergens kunnen instellen? ik heb als het goed is een ingebouwde internetadapter maar heb ook een externe van Linksys.
Ik had de Linksys driver op n USB staan, geinstalleerd maar hij wil die ook niet herkennen... of zelfs zijn bestaan erkennen :P

Ik kan dus niet zoeken naar netwerken, omdat hij niks vind. maar het grootste ding is dat hij helemaal niet aangeeft dat ik een wireless adapter heb bij netwerkverbindingen, er staat dus alleen LAN-verbinding. Wat moet ik doen?

Onthoud wel dat ik erg weinig weet van computers dus hulp graag op Dummy niveau houden,
bij het formateren zocht ik ook al hoe dat moest en dan staat er bijv "open gewoon je bios en..." voor mij is niks gewoon, dus hoe zou je n bios openen dacht ik ;)

Iemand een idee? by the way, hij installeerd mijn externe adaptertje dus ook niet echt...
als ik de setup nog een keer draait zegt ie wel: er is al geinstalleerd, maar aangeven ho maar.

thx!!

Voor de onboard adapter. Het zou wel eens kunnen zijn dat de Chipset drivers niet zijn geïnstalleerd. Dit eerst maar eens doen en daarna de wireless drivers. Zou in de regel voldoende moeten zijn.

Voor de onboard adapter. Het zou wel eens kunnen zijn dat de Chipset drivers niet zijn geïnstalleerd. Dit eerst maar eens doen en daarna de wireless drivers. Zou in de regel voldoende moeten zijn.

Ik heb hem echt net geformatteerd en that's it, verder niks. Chipsret drivers zeg je? Ik heb nog wel een "Applications & Support Disc" zullen daar de drivers opstaan?
Ik wilde hem er eigenlijk niet inschuiven omdat ik dacht dat er alleen van die ***** versies van MS Word enz opstaan die expiren na zoveel tijd.

je stilte zei genoeg... ik heb dus maar even de cd erin gedaan en hier de drivers gevonden en geinstalleerd ^^

hoe logisch dat ook mag zijn, nu heb ik dus in eens beeld geluid en internet going... ja I know.

Die stilte was meer omdat ik ook nog links en rechts andere dingen mag doen. Maar blij dat het opgelost is.

Die stilte was meer omdat ik ook nog links en rechts andere dingen mag doen. Maar blij dat het opgelost is.

Mag ik je nog iets vragen? Ik heb namelijk Windows 32 bit geinstalleerd maar heb ook een Windows 64 bit cd'tje die ik bij deze pc gekregen heb.

Omdat ik nu toch nog bijna niets op de pc heb gezet, wilde ik weten of het handig is voor mij om windows 64 te installeren ipv windows 32.

Ik heb:

AMD Phenom II X4 925 Processor 2.80 GHZ
ATI Radeon HD 5670 (videokaart denk ik :P)
Geinstalleerd geheugen (RAM): 4 GB (3,2 beschikbaar)

Als ik gamen leuk vindt is het dan beter voor mij om Windows 64 te installeren?
Ik hoorde dat als je Windows 64 installeert dat je dan meer geheugen in je computer kan doen, das misschien wel handig want ik zou wel games willen blijven spelen zonder dat ik een heel nieuwe pc moet komen. kan dat dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan