wireless internet + netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

skillet

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2004
Berichten
197
ik heb sinds kort een accesspoint met een wireless netwerkkaart voor op mijn laptop. dat accespoint is aangesloten op mijn alcatel speedtouch 510 router.

ik kan nu wel op het internet met die laptop maar niet meer op mijn netwerk (als ik 10.0.0.138 intyp dan gaat hij niet naar mijn modem settings)

maar als ik nu bij eigenschappen het internetprotocol verander (omdat ik voor iedere pc in mijn netwerk een eigen ip heb) in een ip dat het juiste zou zijn dan is mijn netwerk nog steeds niet toegankelijk. hoe zorg ik ervoor dat ik beide kan? op internet en in mijn netwerk?

bvd voor mogelijke antwoorden
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn de ip-adressen van de verschillende delen van je netwerk?
Heb je firewalls?
Kan je ze pingen onderling?

Zomaar wat vragen om wat meer duidelijkheid te scheppen. ;)
 
ik heb geen firewall op geen enkele computer
de ipadressen van mijn netwerk lopen van 10.0.0.150 tot 10.0.0.153 waarvan de laatste van mijn laptop is

en ik weet niet wat onderling pingen is of hoe je dat doet.
 
Pingen kan je doen door naar start > uitvoeren > cmd <enter> te gaan.
En dan "ping ip_adres" te doen, en dan voor ip_adres het ip-adres van een andere computer in te vullen. Als je dan reply/antwoord krijgt. Dan kunnen ze mekaar wel bereiken.
 
ping-aanvraag kan host ip_adres niet vinden. Controleer de naam en probeer het opnieuw.

dit bericht krijg ik bij het pingen. en bij mijn netwerklocaties en zoeken naar computers in werkgroepen krijg ik er ook geen te zien (behalve die van mij natuurlijk). ksnap der geen bal van :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan