Wireless Internet werkt niet, matig!

Status
Niet open voor verdere reacties.

kelimeck

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2008
Beste Lezer,

Sinds ik terug ben van vakantie (2 1/2 week geleden) doet mijn router ineens heel vreemd.
Ik wilde verbinding maken om mijn e-mail te checken en zomaar was de WEP Key eraf, dus mijn wireless internet was onbeveiligd, terwijl ik dit voor de vakantie nog wel had. Zeker weten!
Nu hebben mijn zus en ik beide een laptop, mijn zus kan wel verbinding maken, maar ik niet. Alles via de bekabelde LAN functie op mijn router en laptop. Maar wireless lukt het niet.

Alles instellingen nagelopen en alles met de 2e laptop die het wel doet is hetzelfde.
Heb een nieuwe router gekocht, deze doet het helemaal niet voor alle pc's niet. (laat ik even achterwege)

Alles bekabelde pc's en/of laptops die zijn aangesloten werken naar behoren. De wireless doet het niet (behalve de laptop van mijn zus en mijn Wii) Mijn PSP en de Nintendo DS + mijn laptop doen het niet op de router.

Ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en hoop dat jullie een oplossing hebben voor mij om met MIJN laptop weer wireless te kunnen internetten.

VrGr,
Martijn

p.s: het is een Ergenic Wireless Broadband Router

Laatst bewerkt:
Als je de router wel kan vinden draadloos.
Klik dan eens rechtermuisknop en dan eigenschappen
Ga naar beveiliging en zorg dat die instellingen kloppen.
Als het wachtwoord eraf was etc kan het zijn dat de instellingen daar niet goed staan.

heb je de draadloze netwerkkaart in je laptop wel aanstaan?
ziet jou laptop het draadloze netwerk wel.?

Mijn laptop kan het draadloze netwerk zien en ook die van anderen. Alle instellingen kloppen. Ik heb het nu onbeveiligd gemaakt en de andere laptop kan erop, maar de mijne nog steeds niet.

De driver van de netwerkkaart is up to date en deze staat ook aan..

en nog bedankt voor de reacties tot nu toe...

als je laptop de draadloze netwerk verbinding ziet dan is het een instelling fout in je laptop.
Gebruik je een firewall in je laptop zet die dan eens uit.
werkt internet draadloos nu wel dan weet je dat je daar moet zoeken.
heb je toevallig een virusscanner met internet pakket dan zou daar ook nog een instelling in fout kunnen staan.

'Er kan geen verbinding worden gemaakt met dit netwerk' wordt er weergegeven na het uitzetten van beide firewall's (openbaar en thuisnetwerk)

Komt het eigenlijk wel goed? Want ik snap er totaal niets meer van, hoe kan dit zomaar?
Ook dat die beveiliging er in 1 x af was. Ik heb trouwens Windows 7 (officiële)

en als je opnieuw naar netwerken laat zoeken komt er dan een melding ?

heb je ook de beveiliging van de verbinding afgehaald op je laptop?
Zoals ik zei, rechtermuisknop eigenschappen beveiliging en dan op geen zetten.
als je daar het oude wachtwoord nog hebt staan is het logisch dat je geen verbinding krijgt;.

heb je ook de beveiliging van de verbinding afgehaald op je laptop?
Zoals ik zei, rechtermuisknop eigenschappen beveiliging en dan op geen zetten.
als je daar het oude wachtwoord nog hebt staan is het logisch dat je geen verbinding krijgt;.

Ja, ik heb de beveiliging ook van de laptop afgehaald. Er staat dat het onbeveiligd is.

en als je opnieuw naar netwerken laat zoeken komt er dan een melding ?
Nee, er komt geen melding. Maar er komt wel een melding als ik verbinding wil maken:
'Weet u zeker dat u verbinding wilt maken met dit onbeveiligde netwerk?'

Bedankt grumbkow en puppie, maar geen van bovenstaande werkt niet.

attachment.php

Bijlagen

• netwerk.PNG
    netwerk.PNG
    49,3 KB · Weergaven: 39
Ik heb het opgelost doordat (kwam ineens in mij op) ik de nieuwste driver heb geinstalleerd voor mijn wireless lan netwerkkaart.
Ik heb deze gedownload van de Toshiba website. Het is de driver voor Windows 7!

Toch verbaast het mij, de andere laptop heeft ook 7, maar geen driver update.

Maarja, allang blij dat alles weer werkt!

iedereen bedankt voor jullie hulp!

Groetjes Martijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan