Wireless IPcam exter benaderen via bv 3G op Iphone

Status
Niet open voor verdere reacties.

grun1979

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2009
IK heb een wireless IPcam aangeschaft (vstarcam/ Foscam)
Deze heb ik thuis al werkend via het draadloos netwerk.
Echter nou wil ik deze ook extern kunnen benaderen op mijn iphone dmv 3G (welke app is daarvoor handig? ik gebruik nu pnpcam).
Ik heb gelezen dat ik de poort (99) moet forwarden ofzo in de Modem/router van Ziggo (Ubee 3200).Als ik op de Ubee inlog kom ik het scherm forwarding tegen maar ik weet dus niet wat ik moet invullen.
Ik kan dan klikken op Create IPv4 en dan krijg ik het volgende invulscherm

Local IP
Local Start Port (1~65535)
Local End Port (1~65535)
External IP
External Start Port (1~65535)
External End Port (1~65535)
Protocol TCP UDP BOTH
Description
Enabled Off On

Ook is mijn vraag, ik heb op de iphone nu ook de app Livecams Pro geinstalleerd. En daar moet ik om buiten wifi om een DNS hostnaam invullen als ik de cam wil benaderen. welk dns moet ik daarvoor gebruiken?

Graag antwoorden in "jip en janneke"taal

Bij local ip vul je het IP adres in van je camera.
Bij local Start Port vul je 99 in
Bij local end port vul je niks in.
Bij external ip vul je je eigen externe ip in. (www.myip.nl)
Bij external start Port vul je 99 in.
Bij external end port vul je niks in.
Protocol zet je op both
Bij description vul je een beschrijving in (bijvoorbeeld MijnCamera)
Bij Enabled kies je voor on.

Bedankt voor het bericht. Ik heb alles zoals u zei ingevuld en na het drukken op apply krijg ik de volgende melding

Error converting one or more entries:
TRY AGAIN

de IPCAM heeft een 192.xxx.xxx.xx ip adres. en mijn externe ip (via myip) is 82.73.xx.xxx
de poort 99 heb ik gevonden via de searchtool van de IP cam en daarstaat 99 bij

------

als ik echter bij de eerste local END port ook 99 invul ipv niks dan doet hij het wel.

Maar dan nog kom ik niet verder met de app Live Cam pro op mijn iphone. ik weet niet wat ik daar dan moet invullen om via 3g verbinding kan maken met de cam
ik krijg dan de melding DNS failed for 82.xx.xx.xxx (mijn ip extern)

Laatst bewerkt:
Sorry, bij elke router verschilt het of je wel of geen END port in moet vullen.
Dus inderdaad wel de END port invullen.
Zet het poortnummer eens achter je IP op de iPhone? Dus 82.xx.xx.xxx:99

We komen steeds een beetje verder. Ik krijg dan nu de melding op mijn iPhone op de app live Cams pro:

Socket closed by remote peer

Laatst bewerkt:
Ik ken de app voor de iPhone niet, maar de foutmelding 'DNS failed for 82.xx.xx.xxx' suggereert dat de app probeert DNS te resolven op een IP adres in plaats van een naam. Probeer in de app eens [] om het adres heen te zetten (dus [82.xx.xx.xxx]) of vul de DNS naam van je verbinding in. Deze kun je vinden door bijvoorbeeld een tracert uit te voeren:
Code:
C:\>tracert 82.12.12.123
Tracing route to cpc2-seve18-2-0-cust122.13-3.cable.virginmedia.com [82.12.12.13] over a maximum of 30 hops:
  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  ^C
C:\>

Dat heb ik ook al gedaan maar werkt helaas ook niet. dan krijg ik de foutmelding The operation could'nt be completed (oSStatus error -9800)

IK vermoed dat er toch iets in of de IPCAM (dynamic ip) of modem/router anders ingsteld moet worden.

Weet u hier meer van?

Laatst bewerkt:
Kun je met telnet poort 99 op het ip adres van de camera openen? Dan weet je in ieder geval of dat goed zit. En indien mogelik vanaf een andere internetverbinding ook even op je public IP die poort proberen te openen. Je zou dan in ieder geval verbinding moeten kunnen maken (maar uiteraard niets zinnigs kunnen doen). Als het eerste niet werkt dan moet je blijkbaar een andere poort gebruiken, als het tweede niet werkt dan... ja, dat wordt dan verder zoeken. Heb je de default gateway in je camera op het IP adres van je router staan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan