wireless LAN-card wordt niet herkend of is er niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

masnep

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2007
Hoi,

ik heb een probleempje. Ik heb een Haier notebook (van de mediamarkt) met draadloos internet. Omdat ik wat virussen op mijn computer had heb ik gisteren de computer opnieuw geformateerd. De originel schijfjes die ik bij de aankoop kreeg heb ik niet meer, dus heb ik van mijn vader een versie van windows XP professional eropgezet. Maar nu het probleem:
hiervoor had ik 3 netwerkverbindingen, nl SiS 900 PCI Fast Ethernet adapter, nog een voor een kabelverbinding en een draadloze verbinding.
Nu heb ik alleen nog maar de SiS 900 PCI Fast Ethernetverbinding.
Ik had zelf het idee dat die andere twee verbindingen misschien nog wel als hardware bestaan op mijn computer maar dat de besturingssoftware er niet meer is.
Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen, alvast bedankt.

Alex

kijk even in apparatenbeheer of je die andere netwerkkaarten met uitroep-teken er bij staan. Dan moet je alleen drivers installeren

Er staat bij apparaatbeheer een geel vraagteken bij o.a. de usb2.0 wlan, ik weet niet of dit dan de draadloze netwerk verbinding is, maar het lukt me niet om hiervan het stuurprogramma bij te werken

blijkbaar heb je een Wireless USB adapter en die heeft stuurprogramma nodig.
Welke Merk en type USB adapter is aangesloten???

blijkbaar heb je een Wireless USB adapter en die heeft stuurprogramma nodig.
Welke Merk en type USB adapter is aangesloten???

Het gaat om een onboad wlan, dus belangrijker zijn volledige merk en typenummer van de laptop!
Daarmee zijn de drivers te vinden en te downloaden

een W_LAN onboard kaart zal toch geen USB 2.0 fout aangeven ???

het merk is Haier, model H51 (P/S) model S/A JB04Y1E0700JS66L0251 EAN code 6 933012 821896
ik probeer te verbinden via een Sitecom wireless network broadband router 54g

is dat merk en type van je laptop of van je USB stick ???

je vermelding: "Er staat bij apparaatbeheer een geel vraagteken bij o.a. de usb2.0 wlan," betekent dat geen drivers voor wireless usb adapter geinstalleerd zijn, maar als je die niet heb dan snap ik die melding niet

je vermelding: "Er staat bij apparaatbeheer een geel vraagteken bij o.a. de usb2.0 wlan," betekent dat geen drivers voor wireless usb adapter geinstalleerd zijn, maar als je die niet heb dan snap ik die melding niet

Het zou wel eens kunnen dat na de herinstallatie EN de USB drivers EN de WLAN drivers er nog op moeten, allebei dus niet geinstalleerd!

ik denk dat je best met een netwerkkabel je laptop op de modem/router kan aansluiten en dan op het internet (via Google of gebruik link van mrmusis) nodige drivers kan opzoeken en installeren

Ja, hij doet het!
heb via de link een wlan driver geinstalleerd en nu doet de draadloze verbinding het weer.

Hartstikke bedankt voor jullie snelle reacties en hulp! :thumb:

Graag gedaan en veel plezier weer met je draadloze verbinding:thumb:

probleem haier 51 draatloze internet

ik kwam bij jullie aan omdat ik de zelfde probleem met de laptop haier 51 draatloze internet usb2.0 wlan iemand heeft een side gezecht maar die licht er uit wie kan mij nu verder helpen bedank al vast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan