Wireless Lan/Meerdere pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

plantopographique

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2001
Mijn pc heeft standaard een netwerkcontroller op het moederbord 10/100 Mbit/s alsook een WLan 54 MBit/s IEEE802.11g ingebouwd. Hoe verkrijg ik op de meest rationele manier verbinding met:
- een laptop met draadloze netwerkkaart
- een desktop-pc met ingebouwd netwerkkaart
Al de pc's bevinden zich in verschillende kamers.
Ik ben in het bezit van een hub (switch). Kan ik die nog gebruiken?

Je kunt jou bestaande router verwisselen met een router met wirelles.
En dan een router met vier poortjes voor een kabel aansluiting.

Welke internet aansluiting heb jij en welk modem zit daar bij.

Zoals ik reeds zei: ik heb één hoofdpc met ingebouwde netwerkkaart en ingebouwde Wireless-Lan, aangesloten op de kabel (Telenet),
en in tweede orde een laptop met wireless netwerkkaart
en in derde orde een pc met ingebouwde netwerkkaart.
Alsook een hub of switch.

de kabel gaat het huis in en gaat dan via een modem naar de pc.
Welk type en merk modem is dat.
Door dat modem te vervangen voor 1 waar kabel computers op aangesloten kunnen worden en waar een wirelles inzit ben je er al.

Het is een modem van de kabelmaatschappij, maar die staat in de kelder. Van daar uit vertrekt een internetkabel naar boven, waar mijn pc (hoofdpc) staat. De modem is van het merk Motorola, type Cyber Super Wave. Maar die kan ik niet verwijderen. Ik kan alleen een router of hub aanpluggen op het einde van de internetkabel, in huis zelf.

Aan het einde van de netwerkkabel plug je een draadloos router.
Vanaf die router ga je met een kabel naar je hoofd pc.
Alles netjes installeren en dan zou je via het draadloos in de router ook verbinding moeten hebben.
Blijf je nog zitten met de pc die een netwerkkaart heeft, ja daar zal je een kabel naar toe moeten leggen of je zet er een draadloos netwerkkaartje in.

Als ik goed heb gelezen hoef je geeneens een kabel te trekken.
Je zet gewoon net als puppy al zei een draadloze router direct achter je modem, en dan gebruik je de kabel die nu van je modem naar de pc loopt om je draadloze router aan te sluiten op die pc.
Je zei dat in die pc 1 netwerkkaartje zat, en 1 draadloze.
Dat draadloos netwerkkaartje ff overzetten naar die andere pc en klaar is kees. :D
Alleen zou er 1 klein probleempje kunnen zijn:
Ik weet niet of je goed bereik hebt als je je draadloze router in de kelder zet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan