Wireless; meer less dan wire....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Acerkneus

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2005
Ik vraag om hulp om een oplossing te vinden, na 37764022761 pogingen om mijn laptop, via een accespoint, aangesloten op het ADSL Ethernetmodem, draadloos te laten werken.

Laptop is de Acer Travelmate 800 LCI
Ethernet modem is de Speedtouch 510 (geen router)
Accespoint is de Belkin 2.4 Hz 802.11g Wireless
Kaart is de Belkin 802.11g Wireless Notebook Card

Mooi spullen, maar het werkt voor geen meter. Alles geprobeerd, een slordige 15 herinstallaties gedaan, de speciale Wizzard van Belkin gedownload, maar het heeft niet mogen baten.

Ik hoop oprecht dat niemand dit hoeft te doorstaan (Bijna een volle werkweek mee bezig) Als u daarentegen een goede een tip heeft, houd ik me aanbevolen....(bijna masochistisch)

Er moet toch meer loos in het leven zijn dan draad...?

met vr. gr
Acerkneus!:confused:

Geplaatst door Acerkneus
I
Ethernet modem is de Speedtouch 510 (geen router)

Even voor de goede orde een Speedtouch 510 is een ethernetmodem maw een modem met ingebouwde router.

en ook even voor de goede orde.
hier in ons huis zijn drie laptops van het merk ACER en deze werken allemaal draadloos.

Maar goed terug naar het probleem.Misschien kun je in het kort aangeven wat je allemaal gedaan hebt en dan iets duidelijker svp dan de 37 miljard keer.

Dank voor je reactie, Upsidaisy!

Inderdaad, je hebt gelijk. De Speedtouch heeft een kabeltje, maar is ook een router. (begin geloof ik een beetje te flippen van al die ellende)

Wat heb ik gedaan. Ik heb geprobeerd de software van de Belkin Wireless Card te installeren. De eigen Wizard van Belkin nog gebruikt, want die staat een manuele installatie toe. Geen succes. Werd er gewoon uitgeflikkerd...

De installatie met de wizard van Windows (ik draai xp pro) geprobeerd. Gaat simpel maar het werkt gewoon niet. Ik krijg een veld: Netwerkverbindingen, klik door naar eigenschappen voor netwerkverbindingen en klik dubbel op het voorkeursnetwerk. Hierdoor beland ik in eigenschappen; netwerkverificatie staat open en de netwerksleutel wordt automatisch toegewezen...

Klik op verificatie; de IEEE 802 1x verificatie staat aangevinkt
Draad uit de laptop en in het accespoint, maar tot nu toe zonder resultaat.

Hierna heb ik nog veel varianten op deze instellingen toegepast, maar ook zonder enig succes...

Misschien zinnig om even schoon schip te maken en de geinstalleerde software voor je draadloze netwerkkaart te verwijderen.Eventuele firewalls uitzetten en gewoon offline installeren.Dit moet lukken.

Zit er toevallig al een draadloze netwerkkaart in je laptop ?

Ik heb inderdaad de firewalls aanstaan, ook om schoon schip te houden!!

Wat ik nu ga proberen is een niewe installatie uitvoeren met de firewall uit. Na installatie kijk ik of de draadloze verbinding werkt, met firewall. De firewall heb ik geinstalleerd, omdat er door AVG onlangs nogal wat virussen op de laptop zijn ondekt.

Werkt de zaak met een firewall anders niet...?

(alweer dank!)

Alles zonder firewall opnieuw geinstalleerd, maar ik krijg nog steeds de melding dat er geen netwerkadres kan worden gevonden.

Ook verscheen er een code 871122. De knowlegdebase van MS geraadpleegd. De aanwijzingen gevolgd van Microsoft, maar nog steeds geen verbinding...

Onder in de menubalk zie ik schermpjes waar ditmaal geen rode kruizen doorheen staan, maar een geel balletje heen-en-weer rolt. Toch krijg ik geen verbinding...

Dat gele balletje is van je draadloze verbinding in jouw acer.
Zo te zien heb je een draadloze netwerkkaart in jouw laptop zitten.

Draadloze netwerkkaart?

Ik voeg hier de officiele reactie van Acer bij, op de vraag of in deze Acer een netwerkkaart voor draadloos werken zit...

"...De TM800 beschikt niet over een draadloze netwerkkaart, althans niet het apparaat met het door u opgegeven serienummer. In dat geval dient u inderdaad een losse draadloze netwerkkaart aan te schaffen."

Met vriendelijke groeten,

Kris Verhulst
Acer Computer B.V.
Technical Helpdesk
Europalaan 89
5232 BC `s Hertogenbosch (NL)

0900-2020767 ( 0,20 Euro/minuut ) from the Netherland
078-150023 from Belgium
900-72223 ( 0,16 Euro/minuut ) from Luxemburg

Maar wanneer er volgens jou wel sprake is van een geintegreerde netwerkkaart, hoe zou dit dan kunnen worden opgelost?

Er schijnt iets goed fout te zijn met het netwerkadres, want die melding verschijnt bijna altijd na elke poging tot draadloos verbinden ....

Geplaatst door upsidaisy
Misschien zinnig om even schoon schip te maken en de geinstalleerde software voor je draadloze netwerkkaart te verwijderen.Eventuele firewalls uitzetten en gewoon offline installeren.Dit moet lukken.

Zit er toevallig al een draadloze netwerkkaart in je laptop ?

Installeer eens even Everest Home op je laptop middels schijfje (te groot voor flop) en dan zie je exact wat er in je laptop zit.Het conflict kan dan zo ontstaan.

Kijk anders eens bij apparaat beheer.

Ik heb thuis ook een Acer en een belkin Wireless Cable/DSL router en een Speedtouch ADSL modem.

Ik heb de kabel die vanuit de meterkast komt (de kabel met de ADSL-verbinding) in de modem gedaan en van daaruit een UTP kabel naar de router (port Internet/Wan).

Daarna een UTP kabel van LAN 1 naar de netwerkkaart in de pc.

Het PCMCIA kaartje in de laptop gedaan en ALLEEN de drivers geinstalleerd en het hele zaakje draaide in een keer.

pcmaniac; en dat noem jij draadloos...? :D

Maar bedankt voor jouw reactie. Ben inmiddels nog geen steelk verder. Op advies van upsidaisy nog het 'Apparaatbeheer' van de Acer laptop doorgelopen. Maar ik weet niet wat nu precies met wat een conflict zou moeten hebben.

Wat ik bij 'Aparaatbeheer' onder de optie 'Netwerkadapters' zie is:

1394 netwerkkaart
Belkin Wireless 54 Mbps Desktop Adapter
Broadcom 44 x 10/100 Integrated Controller
Intel (R) PRO Wireless Lan 2100 3B mini PCI adapter

iemand 'n suggestie...?

Als je een UTP kabel vanaf de router naar je laptop doet, heb je dan wel internet?

Vergeef me voor mijn allesverpletternde domheid; maar wat is een UTP kabel...?

Uit mijn muur komt een draadje. Dat loopt naar de splitter. Een ander draadje loopt van de splitter naar het ethernetmodem. Vanuit het ethernetmodem loopt een dikkere kabel naar het accespoint voor een draadloze poging, of naar de laptop voor een vaste verbinding...

Dat is zelfs voor mij simpel. Met draad loopt alles probleemloos...

In mijn laptop ook van acer heb ik dit staan.
Zie bijlage.
Ik heb de firewire uitgezet.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Acerkneus
pcmaniac; en dat noem jij draadloos...? :D

Maar bedankt voor jouw reactie. Ben inmiddels nog geen steelk verder. Op advies van upsidaisy nog het 'Apparaatbeheer' van de Acer laptop doorgelopen. Maar ik weet niet wat nu precies met wat een conflict zou moeten hebben.

Wat ik bij 'Aparaatbeheer' onder de optie 'Netwerkadapters' zie is:

1394 netwerkkaart
Belkin Wireless 54 Mbps Desktop Adapter
Broadcom 44 x 10/100 Integrated Controller
Intel (R) PRO Wireless Lan 2100 3B mini PCI adapter

iemand 'n suggestie...?

Ja hoor,daar staat die,laatste positie een ingebouwde draadloos netwerkkaart !!!!!

Waarom je Belkin gebruiken ?

Wanneer je iets naar boven scrolt, zie je een officiele reactie van Acer, op mijn vraag over de aanwezigheid van een netwerkkaart. Alle gegevens heb ik toen aan Acer ter beschikking gesteld, tot aan het serienummer aan toe.

Toch heel vreemd, allemaal...

Welke van de Belkin moet ik nu verwijderen; de notebookcard (aan de zijkant) of het accespoint? (boven op het ethernetmodem)
Of beide onderdelen?

Ik geloof het zelf nog niet....

Ik geloof m'n eigen ogen niet, maar dit bericht is echt draadloos tot stand gekomen. Bijkomend nadeel: geheel onbeveiligd...
Dat moet ik nog zien te veranderen...

Tot dit punt alvast dank aan upsidaisy en puppie voor de support!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan