Wireless Music Player werkt wel, maar speelt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Hallo. Na lange tijd wachten probeerde ik zojuist nogmaals mijn Netgear MP101 aan de
praat te krijgen. En, jawel, het lukte. Vrijwel zeker doordat ik onlangs VPN uitschakelde,
waardoor ik ook bestanden en printers kan delen.

Wanneer ik het apparaat inschakel maakt hij keurig verbinding met mijn netwerk, ziet mijn
PC en mijn muziek wordt netjes weergegeven. Geen probleem dus. Ja, toch wel. Wanneer
ik een nummer kies wordt er korte tijd een zandlopertje getoond, waarna ik de melding
krijg dat de server, mij computer dus, niet reageert.

Heb contact opgenomen met Netgear. Ze zeiden meteen 'gaat niet werken'. Hij is niet
Vista Ready en dus kan ik het wel schudden. Toch hielp hij me een handje. Hij gaf me
de nieuwste software, maar dit maakte geen verschil. Daarom ben ik ook weer teruggegaan
naar de software die ik jaren geleden bij het apparaat kreeg. Werkt overigens goed met
Vista, dus dat is het probleem niet.
Verder werd me geadviseerd de XP SP2 patch erop te zetten. Vreemd als ik Vista gebruik...
In ieder geval, ook dit maakt geen verschil.

Iemand enig idee hoe ik toch mijn muziek via het apparaat kan beluisteren?
Of moet ik het maar schudden? :confused:

Probeer eens een andere mediaserver... bijv. wizd of twonky....
[aangenomen dat je in WMP, mediabibliotheek, delen, de Netgear hebt toegestaan......]

In WMP heb ik niets aangepast. Maar er zit software bij die je PC een server maakt, en die dus toegan geeft. Dan heeft WMP er toch niks mee te maken? :confused:

Nou zien die computers elkaar ineens totaal niet meer! :eek:

Je had niet vermeld dat de software die je geinstalleerd had ook een mediaserver bevatte, ik ging er dus van uit dat je gebruik maakte van de mediaserver in WMP...... [heb je WMP wel als server geprobeerd?]...

Nee, maar wil ook liever die bijgeleverde gebruiken.
Maar voorlopig zal ik toch eerst die computers elkaar weer moeten laten zien... :shocked:

Nadat ik een derde computer aan een werkgroep heb toegevoegd, kan ik vanuit die
computer wel in de andere twee, maar de andere twee computers zien het hele netwerk
niet meer. Wat nu?

Het werkt weer. De firewall op één dekstop lag dwars. Stom dat ik daar niet aan denk.
Nu die MP101 nog aan de praat krijgen. Wie helpt mij?

Niemand een idee? Ik zoek dus een manier om de Netgear MP101 met Vista te laten praten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan