Wireless Music Streamer Sitecom WL-061

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marion001

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Ik wil dolgraag alle muziek, dus ook van internet radiostations, via mijn stereo af laten spelen.

Ik heb van Sitecom een WL-061 gekocht die een afstand belooft van 50 meter, maar die bij mij
minder dan 10 meter niet kan overbruggen......:confused:
Ergens wordt de ontvangst dus geblokkeerd?

Weet iemand een oplossing of een alternatief?

Wees wat duidelijker alsjeblieft, je hebt dus een stereo en een music streamer die je aan elkaar verbind of zit er ook nog een computer ofzo bij?

Ik steek de usb-stick in mijn computer en het kastje (ontvanger) sluit ik aan op de stereo.
Ik heb het geprobeerd op een oude laptop in dezelfde kamer, dat werkt perfect.
Ga ik met diezelfde laptop naar de kamer waar mijn desktop staat, dan doet hij het ook niet....?

Ten eerste moet dat sticky dan ook 30 meter aan kunnen als je 30 meter ver wilt kunnen.
Ten tweede kan hij maximaal wanneer er geen hinderingen zijn 30 meter aan.
En met hinderingen bedoelen ze een muur, andere wireless connections in de buurt ga maar door.

Daarnaast zijn er ook nog vele andere factoren die jouw verbindingssnelheid en afstand bepalen. Heb je ook nog andere apparaten die gebruikmaken van dezelfde router?

Ten eerste moet dat sticky dan ook 30 meter aan kunnen als je 30 meter ver wilt kunnen.
Ten tweede kan hij maximaal wanneer er geen hinderingen zijn 30 meter aan.
En met hinderingen bedoelen ze een muur, andere wireless connections in de buurt ga maar door.

Volgens Sitecom kan het 50 meter aan..... en het zijn nog geen 10 meter met als enig obstakel een deur:(

vind het dan toch een beetje raar dat er word aangegeven dat dat ding 50 meter kan halen.
want zowel de usb stick en het apparaatje wat aangesloten word op de stereo ... zouden 50 meter moet halen!
dus lijkt het me sterk dat het daar aan ligt, als het apparaat dus niet aan de wensen voldoet zou ik er overwegen om de sitecom terug te brengen en zoeken naar wat beters.
wat wel weer klopt is dat muren de verbinding kunnen verzwakken ... maar in een normaal rijtjes huis moet 50 meter ontvangst toch wel genoeg zijn voor je hele huis
staat het apparaatje wat je op de stereo aansluit goed in het zicht of staat ie helemaal achter de stereo gepropt?
ik zou eerst even kijken of je bijvoorbeeld de verbinding behoud met zo min mogelijk obstakels er tussen ... als het dan nog steeds maar 10 meter is
dan zou ik even contact opnemen met sitecom of de winkel en je probleem uitleggen

Laatst bewerkt:
Daarnaast zijn er ook nog vele andere factoren die jouw verbindingssnelheid en afstand bepalen. Heb je ook nog andere apparaten die gebruikmaken van dezelfde router?

Neen, dat is het enige apparaat....

vind het dan toch een beetje raar dat er word aangegeven dat dat ding 50 meter kan halen.
want zowel de usb stick en het apparaatje wat aangesloten word op de stereo ... zouden 50 meter moet halen!
dus lijkt het me sterk dat het daar aan ligt, als het apparaat dus niet aan de wensen voldoet zou ik er overwegen om de sitecom terug te brengen en zoeken naar wat beters.
wat wel weer klopt is dat muren de verbinding kunnen verzwakken ... maar in een normaal rijtjes huis moet 50 meter ontvangst toch wel genoeg zijn voor je hele huis
staat het apparaatje wat je op de stereo aansluit goed in het zicht of staat ie helemaal achter de stereo gepropt?
ik zou eerst even kijken of je bijvoorbeeld de verbinding behoud met zo min mogelijk obstakels er tussen ... als het dan nog steeds maar 10 meter is
dan moet je even contact opnemen met sitecom of de winkel en je probleem uitleggen

Het apparaatje zit wel een beetje verborgen...
Het gaat toch retour, helaas:confused:

als je het apparaat op een zicht bare plek neerzet doet ie het dan nog steeds niet?
want het kan zijn dat de stereo misschien het signaal verhinderd
en anders geef ik je groot gelijk .. om het apparaat te retourneren

Als ze 50 meter garanderen, dan moet 10 meter toch altijd haalbaar zijn. Of je moet loden muren in je huis hebben :). Ik heb even gekeken ze hebben het wel over maximum 50 meter.

Als ze 50 meter garanderen, dan moet 10 meter toch altijd haalbaar zijn. Of je moet loden muren in je huis hebben :). Ik heb even gekeken ze hebben het wel over maximum 50 meter.

Klopt, het is maximum dus dat betekend dat er een grote kans is dat je die 50 meter nooit kan halen. Maar als je het mij vraagt moet i wel (wanneer je geen muren van lood hebt enzo) wel minimaal 20 meter aan kunnen.

Klopt, het is maximum dus dat betekend dat er een grote kans is dat je die 50 meter nooit kan halen. Maar als je het mij vraagt moet i wel (wanneer je geen muren van lood hebt enzo) wel minimaal 20 meter aan kunnen.

Ja, dat lijkt mij dus ook......

als je het apparaat op een zicht bare plek neerzet doet ie het dan nog steeds niet?
want het kan zijn dat de stereo misschien het signaal verhinderd
en anders geef ik je groot gelijk .. om het apparaat te retourneren

Het apparaatje steekt in de stereo, dus dat wordt een beetje moeilijk allemaal....

Ik ga op zoek naar iets dat wel direct werkt, als er tips zijn heel graag.

Bedankt in ieder geval voor de reacties.

Draadloos muziek streamen

Mijn probleem is helaas nog niet verholpen.
We gaan nu nog eens via andere kanalen in het modem proberen.

Ik zet de status toch op opgelost.

Bedankt iedereen voor jullie reactie.

je zou het apparaatje toch retourneren?
of is dat niet gelukt?

Ditgeen is geheel afhandelijk van invloeden van buitenaf, wij geven daarom ook het volgende aan.

" Bovendien heeft de compacte WL-061 een maximumbereik van 50 meter "

Probeer daarom de WL-061 zo vrij mogelijk neer te zetten zodat deze niet door andere obstakels verstoord kan worden.
De meeste Ghz apperatuur werken op de zelfde frequentie zoals bv een DECT Telefoon, een router, wifi van een telefoon etc.

Ook zoals al eerder aangegeven was, kan een betonnen muur met staal er in (kooivorming) het bereik verminderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan