wireless N-adapter op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

lebas

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2004
Ik heb een dlink gigabit wireless n router gekocht.

Werkt super. Ik wil graag de snelheid van mijn draadloze verbinding van mijn laptop
verhogen. Nu zie ik bij dlink staan :

DWA-645 - D-Link DWA-645 wireless-N wlan netwerk PCMCIA adapter met rangebooster

Ik vraag me af of ik dit kan vervangen voor mijn huidige draadloze modem

Of is er een andere oplossing? ik Heb een Toshiba Satellite m70-350 laptop

Hoi,

Jou laptop heeft geen pcmcia- maar een expresscard-aansluiting.
Daarvoor zou je de DWA-643 moeten hebben.
Ik raad je echter de DWA-160 aan omdat je die mogelijk ook op pc's of laptops kunt gebruiken, die geen expresscardaansluiting hebben .... flexibeler dus!

Overzicht

Laatst bewerkt:
Ik vraag me af of je uberhaupt wel iets nieuws nodig hebt, de snelheid van 54 mbps word maar door enkele providers gehaald.

bedankt.

Ik heb in de meterkast een NAS staan met veel films daarop. Waaronder mijn gehele dvd collectie. Af en toe brand ik een film op een schijfje op mijn laptop, maar dat gaat zo langzaam. Het duurt soms wel een uur!

Dus ik dacht als ik nou een andere adapter erin doe.(ik heb immers een wireless N router die tot 5 x zo snel moet werken als de B & G standaard.

Klopt dit of ben ik maar wat onzin aan het brabbelen:)

Zit de huidige adapter nu ook in de expresscard aansluiting? En is dat makkelijk te vervangen?

Je raadt aan een usb adapter te nemen maar zit dat ding niet in de weg? Ik heb de laptop vaak op me schoot .

Hoi,

De expresscard-aansluiting zit 'gewoon' achter een sleuf, net als een aansluiting voor een sd-kaart (van bijvoorbeeld een fototoestel).
Die wordt helemaal niet gebruikt door de laptop, totdat je er een express-card insteekt.
De draadloze netwerkkaart van je laptop zelf, zit ingebouwd.
Die moet je dus softwarematig uitschakelen, anders krijg je conflicten.

En die laatste opmerking over 'op schoot': het is hartstikke slecht om je laptop op schoot te gebruiken. Je sluit daarmee namelijk de ventilatieopeningen af en de koeling is dan niet meer voldoende.
En ja: de usb-netwerkkaart neemt iets meer ruimte in beslag.

Het branden van een dvd-film middels draadloze data-overdracht zal altijd trager zijn dan 'direct'.
Probeer eens om de te branden film eerst te kopiëren naar de laptop voordat je de dvd brandt. Kijk, of het brandproces nu sneller gaat dan indirect via de draadloze verbinding.
Pas als dat het geval is, heb je ook kans dat met een Wireless-N kaart de vertraging minder groot is.

ok ga de express card gelijk bestellen.

Branden direct vanaf de laptop gaat veeel sneller

Ik laat t wel ff weten.

bedankt voor de info,

Ps. me schoot wordt wel erg warm soms:o

maarja, hij doet het nog:thumb:

Ik heb de dlink dwa 643 binnen maar hij past niet!

Hij heeft minder pinnetjes dan de 32/54 die er zijn . Op de dlink zitten ongeveer 22 sleuven voor de pinnetjes .OP de handleiding van toshiba staat dat er ruimte is voor een 32/54 pins expresscard. Dat is de dwa 643 niet.

Das mooi balen.

Inderdaad... wist niet dat er verschil was in Express-cards. Anders een USB adaptertje nemen? Die dingen zijn gewoon als een USB Stick, stop er een usb stick in en kijk hoe je het vind.

Die goedkope lijkt me goed.

En over dat ruilen, ja je hebt recht om hem binnen 8 dagen te ruilen volgens de wet koop op afstand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan