Wireless N ontvangen in loods

Status
Niet open voor verdere reacties.

arie1983

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2009
Mensen, mijn situatie is als volgt: In mijn woonhuis heb ik een belkin wireless N router, hiermee heb ik rondom mijn woning ruimvoldoende signaal. Ook bij mijn loods/kantoor heb ik een goed signaal (72 mb/s)

Echter, wanneer ik de loods binnenloop, is het signaal weg. Dit komt (neem ik aan) door de ijzeren spanten en aluminium dakbeplating die het signaal blokkeren.

Nu wil ik mijn computer in het kantoor aansluiten op internet. Weten jullie wat ik hiervoor het beste kan doen? Een versterker die het signaal ook in de loods stuurt, of is een buitenantenne hiervoor het meest geschikt?

Zelf zat ik te denken om een antenne op de buitenmuur van de loods te plaatsen en dan bekabeld naar de computer toe... Rondkijkend op internet (site's van leveranciers en forums als deze) kom ik geen duidelijk antwoord tegen.

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties :thumb: Groet Arie.

Ik denk dat een antenne buiten op de loods het beste werkt. Deze sluit je dus aan op de pc in de loods. Als je buiten de loods een goed signaal hebt, hoef je geen richtantenne te gebruiken. Let er wel op dat je de boel dan goed aansluit en beschermt tegen de elementen. Vaak zie je dat binnen 1 jaar een amateuristisch aangelegde installatie vol met vocht en corrosie zit. Ook dien je een kwalitatief goede kabel te gebruiken, anders verlies je het toch al minimale vermogen in de kabel.

Okee, dank voor je reactie. Echter ben ik er nog niet helemaal achter wat voor antenne hiervoor geschikt zou zijn. Als ik rondkijk is het meeste immers bedoeld voor G.

Groet Arie.

Wat voor ontvanger zit er in de pc? Kun je daar de antenne('s) van afnemen? Vaak volstaat het al om 1 antenne te vervangen door een externe. Op deze site staan antenne's voor 5 ghz.
Deze is ook leuk en goedkoop.

mag ik inbreken ??

Heb dezelfde vraag, maar dan voor een situatie in Spanje waar het woonhuis in een dal staat. Bovenop de berg voldoende signaal, in het huis nada. Indien ik hiervoor sataliet (50 ohm) kabel bebruik, wat zou dan de afstand tussen dongle en extrene antenne kunnen zijn ?? Avast bedankt ! (en sorry)

Zelfs met de beste kabel (Aircomplus van ruim 3 euro per meter) zou je niet meer dan 10 meter kunnen gebruiken vrees ik. Het uitgaande vermogen van een dongle of wireless router is zo laag, dat het verdwijnt in de kabel bij flinke lengtes. Ik denk dat je satellietkabel van mindere kwaliteit is dan Aircomplus. Ik denk dus dat het niet zal werken in jouw situatie. Heb je geen bekende op de berg wonen die (tegen betaling) zijn Internetaansluiting wil delen? Hij zou dan een richtantenne aan het huis kunnen monteren en jouw kant op richten.

helaas

nee, er boven woont niemand (alleen cactussen )

Ik was al bang voor je antwoord.

met een ASB kabel de dongle verlengen is ook geen optie (max. 5 of 10 meter)

misschien een router met USB aansluiting (voor dongle) en dan met netwerkkabel naar beneden ?????

alvast bedankt !

Ik weet niet wat de afstand is tussen berg en dal, maar met en usb-kabel gaat het inderdaad niet lukken. Met een utp-kabel kan het wel, mits de afstand niet groter is dan 100 meter. Maar dan zul je boven op de berg een stroomvoorziening moeten hebben. Is dat er?

stroomvoorziening

nu nog niet.

dus, nog een twee-aderig abeltje voor de3 spanning, of ....

gebruikte je op een netwerkkabel niet maar 4 aders, en zijn er 4 loos ?

oftewel, kan ik hiervoor niet de ongebruikte aders bebruiken ?

Alvast bedankt !

Ja, dat kan. Google maar eens op POE (power over ethernet). Let er dan we'll op dat je spanningsverlies in de kabel hebt en dat je de router we'll waterdicht maakt (minus een paar kleine gaatjes aan de onderzijde om condens af te voeren).

Poe

Thanks !

Groeten aan mijn neef Edwin vd Gulik (uit Hoorn)

Goed weekend !!!

Euh... wat ik me nu pas realiseer, een wireless router kan geen ander draadloos signaal ontvangen en doorgeven... Mijn excuses dat ik je heb blij gemaakt met een dooie mus :( Ik denk dat je heel misschien nog iets zou kunnen doen met een repeater. Maar misschien kun je eens kijken op wirelessnederland.nl, daar post ik ook af en toe. Misschien sat ze daar een oplossing hebben voor je probleem.

p.s. als ik edwin zie doe ik hem de groeten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan