Wireless N protocol net zo snel als bekabelde aansluiting ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Ik wil streaming video van mijn pc naar mijn mediaspeler in de huiskamer brengen en heb een N netwerk in huis. Gaat dat zonder haperingen via wireless N middels een N USB dongle of is bekabeld toch wel aan te raden? (dus sneller)

Laatst bewerkt:
als de pc en de media speler sterk signaal hebben, zal het niet zo veel uitmaken.

Uhm, de opmerking van cx1213 is niet volledig: Het hangt er ook vanaf hoeveel andere draadloze netwerken in de buurt hetzelfde kanaalnummer gebruiken als je eigen draadloze router.

Beste is dat je eerst uitzoekt welk kanaalnummer 'vrij' is (of toch minstens het minst 'bezet'). Dat kan met programma's als Net Stumbler en/of inSSIDer

Verder is natuurlijk ook van belang hoeveel data er over je eigen draadloze netwerk wordt gestuurd op het moment dat je aan het streamen bent. Als jij of een huisgenoot ondertussen flink zit te downloaden ([off-topic]gadverdamme[/off-topic]) of veel/grote bestanden overbrengt via het draadloze netwerk, dan creëer je op die manier zélf (enige) vertraging op het draadloze netwerk. Of dat de streaming stoort is een kwestie van uitproberen.

Succes,

Tijs.

als er meer netwerken(die op het zelfde kanaal zitten) in de buurt zijn is het signaal ook zwakker.

Nu heb ik i.p.v. een dongle voor het N protocol, nog een N router staan. Beide zijn van hetzelfde merk/type.
De een hangt aan het internet via een kabel naar het modem van Ziggo en werkt zowel bekabeld naar m'n PC's als draadloos naar m'n laptop perfect. Ik zou graag de 2e router bij mijn mediaplayer op willen stellen en dat deze draadloos communiceert met het bestaande netwerk. Ik heb gehoord dat deze router als accesspoint ingesteld zou moeten worden. Daarna zou deze 2e router via een LAN kabel aan mijn mediacenter gekoppeld moeten worden. Ik heb in de beide routers een mogelijkheid om deze als accesspoint in te stellen.

Nu heb ik bij wijze van experiment mijn 2e router als accespoint ingesteld en een vrij IP adres toegekend nl. 192.168 2.10
Na het opstarten van de router is deze ineens niet meer toegankelijk vanuit de internetbrowser. En ja.. ik gebruik het nieuwe IP adres om toegang te krijgen maar tevergeefs....

Dus stap voor stap:

- Signaal komt binnen op modem van Ziggo
- Vanaf modem met UTP naar 1e Wireless Belkin router (vanaf deze router gaan er 3 UTP kabels naar mijn PC's)
- 2e Wireless Belkin router wil ik als accesspoint gebruiken bij mijn tv. (vanaf dit router met 1 UTP kabel naar TV en 1 UTP kabel naar mediabox)

Schematisch weergegeven:

Ziggo modem _____wired_____ 1e Wireless router <------wireless--------> 2e Wireless router (access point) ____wired____ TV en Mediabox

Laatst bewerkt:
Fijn dat je niemand bedankt voor de postings tot nu toe. In plaats daarvan stapel je een volstrekt nieuwe vraag op je oude. :evil:

Je laatste posting heeft niets met je originele vraag te maken, dus sluit je vraag maar af (er zal geen aanvulling meer komen, want alle informatie heb je al):
Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Stel over je verhaal van 2x een accesspoint danwel mix router met accesspoint een nieuwe vraag. Vergeet niet om in die nieuwe vraag te vermelden welke router het precies is (merk + type + subtype (bijv. v2.1 etc.)), hoe je alles nu gekoppeld hebt, op welke van de 2 je aanpassingen had gedaan etc.

Tijs.

Fijn dat je niemand bedankt voor de postings tot nu toe. In plaats daarvan stapel je een volstrekt nieuwe vraag op je oude. :evil:

Je laatste posting heeft niets met je originele vraag te maken, dus sluit je vraag maar af (er zal geen aanvulling meer komen, want alle informatie heb je al):
Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Stel over je verhaal van 2x een accesspoint danwel mix router met accesspoint een nieuwe vraag. Vergeet niet om in die nieuwe vraag te vermelden welke router het precies is (merk + type + subtype (bijv. v2.1 etc.)), hoe je alles nu gekoppeld hebt, op welke van de 2 je aanpassingen had gedaan etc.

Tijs.

Sorry hoor... was niet zo bedoeld... :(:(:(

Je hebt gelijk.. mijn eerste vraag is goed beantwoord... dus alsnog iedereen bedankt voor zijn bijdrage.

Vraag is opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan