Wireless netwerkkaart niet automatisch ingeschakeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

renetv86

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 apr 2008
Hallo beste mensen,

Ik heb een klein probleempje:

Iedere keer als ik mijn Medion laptop met windows Vista opnieuw opstart werkt mijn draadloze internetverbinding niet meteen. Hiervoor moet ik eerst het knopje van de wireless lan wi-fi induwen en 10 seconden wachten. Daarna kan ik perfect internetten. Eerder werkte dit altijd automatisch als ik de laptop opnieuw opstarte. Na het herinstalleren van een aantal zaken is het misgegaan. Hoe krijg ik het automatische weer terug?

Met vr. gr.

René te Velde

Voordat je gaat knoeien met instellingen… het probleem kan ook je router zijn. Trek de stekker er eens een paar minuten uit, zodat hij echt opnieuw moet zoeken naar de pc met netwerkkaart en kijk of het dan beter gaat.
Stroom eraf, stroom erop, dan pas weer pc aanzetten.

De router en netwerkkaart maken gebruik van een MAC adres (vergelijkbaar met IP nummer). Die adressering kan corrupt raken, en dan werkt het niet meer zo lekker.
Kijk HIER voor wat achtergrondinfo

Voordat je gaat 'knoeien' met je router, of je MAC- en/of IP-adressen:

Ga naar het netwerkcentrum (configuratiescherm)
Klik op 'Status weergeven' achter Draadloze netwerkverbinding
Klik op knop 'Eigenschappen van draadloos netwerk'

Daar hoort een vinkje te staan bij de eerste twee opties

Laatst bewerkt:
ik zeg ook niet dat je met IP en MAC adressen moet knoeien, maar dat kan heel goed het probleem zijn. Die instelling "automatisch" werkt soms gewoon niet, ook al staat ie aan... oorzaak is dan negen van de tien keer een foutje in hardware-communicatie

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan