Wireless network adapter wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

meneerfrank

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2007
Kennis-koningen die mij al zo vaak uit de brand hebben geholpen! Ave!

Ik heb een comp met Windows Vista. Met een Sitecom Wireless Network adapter 300N wil ik verbinding maken met het internet. Ik heb de drivers (die op bijgeleverde CD stonden) geinstallleerd, vervolgens volg ik de handleiding en steek ik de dongel (WL 302) in z'n usb poort. Als ik echter de computer opstart, gebeurt er niets. Hij herkent dus de dongel niet.

Op mijn andere computer (Windows XP) functioneert de dongel wel.

What to do?

Thanks guys!

Gr Franklin

Ave Mr. Frank ...

Voor alle duidelijkheid: de 300N kan ook een router zijn en de WL-302 is de adapter
Dus als je zegt: 'Sitecom Wireless Network adapter 300N' , dan kan dit verwarring schappen.
Voor het installeren en herkennen van je adapter moet je niet de software van de router installeren, maar die van de adapter.
Dus controleer even goed wat je nu precies hebt gedaan.
Je kunt de driver van de adapter ook HIER downloaden.
Normaal gesproken hoef je zelfs helemaal niks te installeren.
Je zou dus kunnen proberen (dongel er uit ... !) terug te gaan naar een herstelpunt, voordat je de driver met behulp van de cd hebt geinstalleerd.
Na herstart van je pc is die installatie dan verdwenen uit Windows.
Vervolgens plaats je de cd opnieuw, maar sluit de installatie-wizard af als die op het scherm komt.
Als je nu de dongel plaatst zijn er twee mogelijkheden:
1. Vista ziet meteen om welke adapter het gaat en installeert de standaard-driver
2. Vista vraagt om een installatiebron en je kunt de opdracht geven te zoeken op de cd die je al had geplaatst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan