wireless network buren??!! :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

erikbosman

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2001
mensen,

ik heb een probleem,
ons wireless netwerk springt op 1 computer steeds naar de buren!!

we hebben een netwerk en daar zijn soms wel 4 pc's op ingelogd. nooit problemen, maar 1 pc die springt naar de buren. nu hebben wij al een sterkere attene op de router gezet (7dbi) maar het blijft gebeuren.

de kaart die in de pc zit is van us robotics, 802.11g wireless network utility dat is de software die erbij zit. ligt het hier misschien aan, of is het een virus of zoiets dergelijks

netwerk is ook goed beveiligd dmv 128 bits encryptie.

besturingssysteem is windows XP home.

kan je instellen welke je als defeault wilt hebben in de instellingen van je wlan

[edit mod] onnodige quote verwijderd [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat er 1 pc bij de buren op het netwerk terechtkomt, kan meerdere oorzaken hebben.
De netwerkinstellingen staan zo ingesteld dat hij automatisch de sterkste netwerkverbinding pakt die die op dat moment heeft.
Het feit dat hij bij die van de buren buren inlogt is opzich al niet goed, dan is hun netwerk niet beveiligd. Jij zal dan niet de enige zijn die bij hun kan inloggen.
Dit is dan niet het probleem aan jouw kant.

Ten tweede kan je proberen je netwerk op een ander kanaal in te stellen dan die je buren Waarschijnlijk zijn er meerdere netwerken bij jullie in de omgeving die op hetzelfde kanaal staan ingesteld wat in sommige gevallen tot interferentie kan leiden.

je kan ook de verbinding van de geburen verwijderen uit de lijst met beschikbare netwerken, dan verbindt de pc er niet meer mee ...

dat is dus het probleem... die netwerk utility van us robotics is zo vaag dat ik daar geen netwerk uit kan verwijderen.... bij die ander pc's heb ik het netwerk gewoon uit de lijst verwijderd.

hoe kun je instellen dat hij altijd 1 en dezelfde netwerk pakt.

erikbosman zei:
dat is dus het probleem... die netwerk utility van us robotics is zo vaag dat ik daar geen netwerk uit kan verwijderen.... bij die ander pc's heb ik het netwerk gewoon uit de lijst verwijderd.

hoe kun je instellen dat hij altijd 1 en dezelfde netwerk pakt.
netwerk selecteren en automatisch verbinden inschakelen ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan