wireless networking adaptor maakt geen verbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

melvinvb

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2007
ik heb gister een xbox360 gekocht. toen was ik helemaal vergeten dat ik de kabel niet aan me router kan aansluiten.
dus ook maar een wireless networking adaptor gekocht.
natuurlijk vind die hem wel op de xbox360 maar me router vind hem niet oftewel heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen de internet van me pc is ook draadloos maar dat heeft toen een monteur gedaan.

ik heb gewone adsl verbinding.
hopelijk kan iemand me dit goed uitleggen.

gr melvin.

Kijk eens op de instellingen van je router... Misschien staat macadressfiltering aan ofzo, of een wep of wpa-key?

in de opdrachtprompt even ipconfig ingeven en enteren

Dan krijg je de standaardgateway te zien (het intern ipadres van je router) die neem je over in de adresbalk van je browser en je 'browst' naar de instellingen van je router...

via opdrachtpromt bedoel je via start en dan uitvoeren neem ik aan?
als ik dat doe krijg ik ff zon MS beeld maar is dan direct weer weg.

ik heb al wel gezien dat ik via de xbox me modem kan vinden alleen gaat die telkens uit aan uit aan etc. en nu moet ik dus IP etc invullen maar kan het niet vinden.

start uitvoeren inderdaad ,dan tik je cmd en klik je op ok

dan zit je in de opdrachtprompt, hierin doe je hetzelfde en nu zal het venster wel blijven staan:thumb:

bedankt dat heb ik nu ingevult.
nu heb ik nog DNS settings nodig :love:

nu moet ik dus een WEP code hebben om toegang te geven tot mijn router.

ik heb een speedtouch router hoe kan ik me inlogcode vinden ik ben deze (ben ik bang van) kwijt.

De wepcode is een code die door jullie zelf aan de router is gegeven om een beveiligde verbinding te hebben.

Wie heeft bij jullie de router geprogrammeerd, vraag het hem/haar.

gr. Greg

dat was gewoon de monteur. helaas is er dus op moment landelijke storing en kan ik natuurlijk niks bereiken :confused:. dan hoop ik dat ik die code kan krijgen wanneer ze de telefoon weer opnemen. want met die WEP krijg ik als goed is gewoon toegang en wordt IP en DNS ook vanzelf ingevult.

helaas is er dus geen andere manier :rolleyes:

als je er zo niet uitkomt en je denkt dat je het kan: router resetten en zelf terug installeren...

gister nieuwe modem binnengekregen.
type is SpeedTouch 780 [WL].

als ik in me adresbalk naar 10.0.0.138 ga zit ik in me modem.
dan links in scherm naar toolbox daar staat wel iets over Delen van spelen & toepassingen. alleen ik krijg gewoon simpel weg nog geen verbinding. ik heb gister ook de xbox ff beneden met kabel aangesloten en gewoon live gehad.

ik heb ook nog keer geporbeerd simpelweg de wpa code in te voeren op de xbox maar helpt niet dan krijg hij geen wireless network.

weet iemand om te gaan met deze modem en kan mij verder helpen om mij draadlooz verbinding te krijgen?

gr melvin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan