wireless onder xp werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

evilsjaak666

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 feb 2011
hallo allemaal.
ik heb gister na ergernis van vista xp op mijn laptop geinstaleerd.
ik heb een acer 5520 (standaard voor vista)
ik heb met behulp van google al de nodige drivers gevonden en geinstaleerd maar het draadloos netwerk wil het niet doen,
als ik op de knop druk van het netwerk zegt hij wel: wireles lan enabled en disabled maar voor de rest gebeurd er niks. (ook het lampje wat eronder zit gaat niet branden)
ik heb bij apparaat beheer nog 1 netwerkcontroller staan die niet geinstaleerd blijkt te zijn maar ik weet ook geen mogelijkheid om erachter te komen welke drivers ik daarvoor nodig heb.
ik heb alle drivers van wireless wel al van de acer site gedownd en geinstaleerd maar dit had ook geen nut.

kan iemand mij nog helpen want na een hele dag het internet afstruinen zonder resultaat weer ik niet meer wat ik moet doen.

Je hebt een Laptop die van oorsprong met Vista werd verkocht. Nu moet je kijken, of er voor je laptop ook XP drivers voor de WLAN kaart waren. Het tweede wat ik kan bedenken is dat je misschien nog geen WPA ondersteuning hebt. Mocht dat het geval zijn werk hem bij met het laatste service pack. Dan heb je ook WPA2 ondersteuning.

Het tweede wat ik kan bedenken is dat je misschien nog geen WPA ondersteuning hebt. Mocht dat het geval zijn werk hem bij met het laatste service pack. Dan heb je ook WPA2 ondersteuning.

WPA2 ondersteuning of niet, dit staat helemaal los van het feit dat in apparaatbeheer de wlan adapter gemerkt wordt met een uitroepteken.

Dit is puur een driver probleem.

Ga naar apparaatbeheer.
Het bewuste apparaat met de rechtermuisknop aanklikken en kiezen voor eigenschappen.
Ga naar het tabblad details
Boven in het venster zie je een dropdown menu, klik daarop en kies in de lijst voor HArdware ID's

Schrijf alles over wat je daarin ziet staan en geef het hier even door, aan de hand van die gegevens kunnen we het merk en soort apparaat opzoeken en daaropvolgend je de juiste drivers aanbieden.

Als "het lampje niet gaat branden" heb je waarschijnlijk de "launchmanager" voor alle Fn functies van de laptop niet geinstalleerd...

Als "het lampje niet gaat branden" heb je waarschijnlijk de "launchmanager" voor alle Fn functies van de laptop niet geinstalleerd...

In dat geval zou er een uitroepteken bij een "onbekend apparaat" moeten staan.
@ je signature: Oftewel Wet van newton :P

Laatst bewerkt:
In dat geval zou er een uitroepteken bij een "onbekend apparaat" moeten staan.

Nee.... je kunt alles perfect geinstalleerd hebben, maar als je de "launch manager" niet geinstalleerd hebt kun je geen van de "Fn" functies (zoals het inschakelen van WiFi, webcam, noem meer op) gebruiken....

hallo, hier nog ff een update.
de drivers van de launch manager waren wel geinstalleerd.
zodra ik op het knopje van het draadloos netwerk indruk zegt hij in windows ook dat het netwerk aan en uit gaat. alle drivers die ik kon vinden voor de ondersteuning van het draadloos netwerk heb ik geinstaleerd maar in apparaatbeheer blijft windows zeggen dat de stuurprogramma's niet zijn geinstalleerd.

ik werd er zo moe van dat ik windows 7 maar erop heb gezet en nu werkt alles perfect.
toch bedankt voor jullie meedenken

Wil je de vraag dan op opgelost zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan