Wireless over lan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gebruiker23

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2010
Hallo allemaal.

Ik heb een destop pc, waar wireless internet op zit.
Kan ik met mijn wireless netwerkkaart WOL activeren?
Mijn Bios ondersteund die optie wel.
Of werkt WOL helemaal niet bij wireless netwerkkaart.

Je benoemt wireless over lan, maar dit is niet WOL, WOL is Wake on LAN, dat je je pc kan aanzetten op afstand via LAN. Of dit ook wireless kan weet ik niet, is afhankelijk van of je een aparte kaart hebt voor wireless of dat het op je mobo zit.

Bij een aparte kaart zou er dan een WOL kabeltje naar je moederbord moeten lopen, net als bij normale netwerkkaarten, maar ik vraag me af of dat het geval is en of dat wireless überhaubt bestaat.

Laatst bewerkt:
WAke on LAn

Sorry, ik bedoel WOL .
In mijn pc heb ik 2 type netwerkkaarten : voor vaste internet verbinding en de andere voor wireless internet
Er loopt inderdaad een kabeltje van mijn netwerkkaart naar de Moederbord. maar dit is voor internet via de UTP kabel
Bij mijn wireless netwerkkaart zie ik geen kabel lopen naar de Moederbord

Op dit moment gebruik ik wireless internet via de router.
Zijn er type wireless netwerkkaart die WOL ondersteunen?
Mijn wireless netwerkkaart zie ik de optie van WOL niet.
Bij de andere type netwerkkaart (internet via de kabel) zie ik wel WOl optie staan.

Laatst bewerkt:
WOL gaat niet over draadloos. Dat is ook niet zo raar, want de pc staat helemaal uit, en er is pas draadloze verbinding zodra de pc is opgestart én een verbinding is gemaakt met je draadloze router.

Daarnaast (mocht dat je bedoeling zijn) is het een hele truc om WOL over Internet werkend te krijgen (áls het al lukt).

Over je lokale (thuis-)netwerk gaat WOL lukken, maar dan nog steeds over de bedrade netwerkaansluiting van je pc/laptop, die aan je router verbonden moet zijn. En natuurlijk moet je dan weten welk MAC-adres de bedrade netwerkkaart heeft en de WOL functionaliteit moet in de BIOS aangezet zijn.

Tijs.

Bedankt voor je antwoord.
Ik was thuis aan het stoeien met de wireless verbinding, ik kreeg WOL niet aan de praat.
Ik ga over de bedrade netwerkaansluiting aan de slag;)

Thuis heb ik de WOL uitgeprobeerd,.
Als de desktop in pc slaapstand is, kan ik het remote inschakelen met Fusion WOL
Maar als ik het uitzet, gebeurt er niets. De pc blijft uit.
Wat doe ik verkeerd?

Ga nog maar eens kijken in de computer-BIOS, want dáár worden de WOL zaken geregeld als Windows niet actief is.

Meer tips heb ik niet.

Tijs.

instelling van mijn Bios onder de tab Power:
After AC power Failure AUTO
WOL in S4- Enabled
Hyper-Threading- Enabled
XD-Enabled.

OF zie ik nog iets over het hoofd dat ik nog moet instellen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan