Wireless Printer (HP B110 a All in One) niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365
Hallo,

Ik heb vorige week een wireless printer aangeschaft van HP (B110a All in One), maar hoe ik ook probeer ik krijg draadloos geen contact.
Situatie: Acer Laptop met WIndows 7 64 bit, router Linksys 160N, vast IP-adres op laptop (192.168.1.102).
De printer krijgt contact met mijn netwerk. Ik zie dat de status "verbonden"is en wanneer ik een Testrapport Draadloos Netwerk uitdraai zie ik dat er geen problemen zijn gevonden. Het IP-adres van de printer is: 192.168.0.3.
Wanneer ik de instructies op de installatieCD volg moet ik het IP-adres van de printer intikken en vervolgens wordt de printer gezocht. Telkens krijg ik echter de melding dat de printer niet wordt gevonden. Wat doe ik fout? Ik heb de Firewall al uitgezet, Nod32, etc. Verder heb k mijn modem, router, laptop, printer opnieuw opgestart, maar ook zonder resultaat. Blijkbaar zie ik iets over het hoofd. Heeft iemand nog goede ideeën?

Hoor het graag.

Groeten
Riccardo

Heb de printer nu geinstalleerd met USB-kabel. Werkt goed. Dan weer geprobeerd van USB naar draadloos te gaan. Dan krijg ik de melding:

Het gateway-adres van de printer komt niet overeen met het netwerk waarmee de printer is verbonden. STel het juiste adres op uw printer in. De pc en de printer zijn met verschillende netwerken verbonden (192.168.1.0 en 192.168.0.0). De apparaten moeten met hetzelfde netwerk verbonden zijn. Deze fout kan optreden als u de in de fabriek ingestelde netwerknaam (SSID) gebruikt en een ander netwerk in de buurt dezelfde naam gebruikt.

Ik snap wel wat het probleem is, maar weet niet hoe ik het juiste adres op de printer ingesteld krijg. Ik krijg op internet met 192.168.0.3 geen contact met de printer

Deze fout kan optreden als u de in de fabriek ingestelde netwerknaam (SSID) gebruikt en een ander netwerk in de buurt dezelfde naam gebruikt.
Geef je router een ander SSID (nickname) dan heb je kans dat het probleem is opgelost na herinstallatie van je printer.
Succes.
Edit: je printer zou als IP b.v. 192.168.1.103 o.i.d. moeten hebben.

Laatst bewerkt:
Hallo Mik,

Bedankt voor je reactie, maar dat is nu eigenlijk ook precies mijn probleem. Ik snap dat het IP-adres van de printer gewijzigd moet worden, maar hoe? Wanneer ik het huidige IP-adres van de printer gewoon intik krijg ik de melding dat de pagina niet kan worden weergegeven. Ik kan het menu van de printer niet benaderen. Nu kan ik wel in het menu van de router het IP-adres van mijn router wijzigen naar 192.168.0.0, maar dan krijg ik weer problemen met twee netwerkschijven die nu aan de router hangen en ook een IP-adres in de 192.168.1.1-serie hebben.

P.S.
Mijn SSID is redelijk uniek. Dat kan het probleem niet zijn. Heb zekerheidshalve het net ook nog even gecontroleerd, maar er is niemand in de buurt met een gelijksoortige naam.

Laatst bewerkt:
Het is mij gelukt!!!! Ik zal hieronder aangeven op welke wijze:

Ik kreeg geen contact met de printer. Gebeld met de helpdesk van HP (prima hulp). Hij adviseerde mij om in het menu "draadloos" alles te herstellen naar de fabrieksinstellingen. Zorg er wel voor dat hij een draadloos signaal blijft zenden (lampje moet dus wel branden/knipperen). Vervolgens kijk je naar beschikbare draadloze netwerken. Hier zie je als het goed is nu ook HP staan. Maak hier verbinding mee. Tik vervolgens het IP-adres van de printer in. Als het goed is krijg je nu toegang tot et menu van de printer. Als het niet goed is (zoals in mijn geval) moet je eerst de laptop opnieuw opstarten en dan verbinding maken met HP. In het menu kun je vervolgens je IP-adres eenzelfde bereik geven als je router aangeeft. Wanneer je dan verder gaat met het installeren van je printer wordt je printer wel gevonden.

Ik lees wel eens kritische verhalen over de helpdesk, maar in dit geval moet ik de complimenten geven aan de helpdesk van HP. Zij hebben mij verder prima en uitgebreid geholpen. Mik ook bedankt voor het meedenken!

Graag gedaan, heb zelf ook 'n HP netwerkprinter maar die is bedraad verbonden met de router (wel draadloze mogelijkheid). Maar omdat ik vaker HP's tegenkom hou ik de oplossing in m'n achterhoofd (als dat lukt) :o
Bedankt nog voor de terugmelding daar leren we alleen maar van.
Succes verder. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan