Wireless printer niet herkend vanaf wireless notebook, maar wel vanaf wired pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenwenting

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,

Ik heb een HP touchsmart Web - wireless printer
Deze is wireless aangesloten op een netgear router.
PC1 is wired aangesloten op de router en kan printen op de wireless printer (loopt dus gewoon via de router).

Echter, mijn notebook is wireless aangesloten op de router, maar kan geen verbinding met de printer maken.

Als ik de printer ping krijg ik de melding "time-out bij opdracht".

Wellicht ten overvloede:
-vanaf de notebook kan ik wel wireless op internet en andere aangesloten apparaten
pingen.
- de firewall staat uit en is niet het probleem.

Graag jullie hulp! alvast bedankt..

Hoi,
stop de installatie cd van HP in je laptop en laat opnieuw verbinding met je printer zoeken,als het goed is lost het programma het vanzelf op. Bij wireless vraagt hij je om toestemming om je router te mogen configureren.
Succes.

Bedankt voor je snelle reactie.
Dat heb ik al gedaan, maar de software stelt die vraag niet. Wel geeft de software van Hp aan dat er problemen met het netwerk zijn en er geen communicatie met het ip-adres van de printer mogelijk is.
Dit klopt ook als ik ping naar 192.168.1.6 (ip adres printer).

Wat kan deze communicatie tegenhouden?

Graag tips hoe ik het e.e.a. kan uitsluiten! tnx

Dan moet je ff aangeven welk OS er op pc1 staat en welk OS er op het notebook staat.
Heb je een thuisnetwerk ingesteld? Kun je normaal communiceren met pc1 vanaf je notebook? En andersom?

Op zowel de notebook als pc1 staat Windows XP Professional.
Ik heb geen thuisnetwerk ingesteld
Derhalve heb ik ook geen contact tussen pc1 en de notebook gemaakt.

Wat is de beste manier om dit te testen?een ping?

grt

Als je geen thuisnetwerk hebt aangemaakt waaraan je printer is toegevoegd kun je ook geen verbinding krijgen met je printer.

Ok, maar dan snap ik niet hoe het kan dat ik vanaf pc1 die wired verbonden is met de router, wel verbinding kan maken met de wireless printer.
Ik kan bijvoorbeeld wel verbinden vanaf de notebook met mijn netwerkdisk zonder dat ik een thuisnetwerk heb opgezet.

Niet vervelend bedoeld, maar ik begrijp niet goed waarom er een thuisnetwerk ingesteld dient te worden. Weet je zeker dat dit noodzakelijk is.

Tnx

Dan moet ik het antwoord schuldig blijven maar bij mij werkt het wel zo, ik heb zelf ook een draadloze printer van HP via m'n router, een pc bedraad op de router (XpPro) en een pc draadloos (Win7 Ult en XpPro) en alles werkt perfect,de printer is wel opgenomen in het netwerk. Ik geloof dat ik dat moest doen anders kon ik geen verbinding krijgen. Maar dat weet ik niet meer zeker.

Prima, dan ga ik dat van de week proberen. De error die de hp software geeft is
: kan geen verbinding maken met 192.168.1.6. Blabla mogelijk firewall probleem iep poort 427.

Zoals ik al zei heb ik de firewall uitgeschakeld op de notebook. Daarnaast werkt de printer wel op pc1 dus het is niet de firewall in de router die het verkeer tegenhoudt.

Hopelijk geeft dit extra info! Bedankt voor zover alvast!

@ mik...Trouwens, kun jij je printer benaderen zonder dat de andere pc aanstaat, aangezien jij een thisnetwerk moest opzetten?

Laatst bewerkt:
Nadat ik het freeware tooltje ccleaner heb gebruikt werkt het perfect. Waarschijnlijk was het register vervuild! Bedankt voor alle tips.

Dat kan ook,is soms lang zoeken.
Maar iig opgelost dat is het belanrijkste.
Succes verder.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan