wireless probleem acer aspire 5610

Status
Niet open voor verdere reacties.

jgstt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 okt 2009
Beste forum gebruikers,

De wireless kaart van mijn acer aspire 5610 lijkt niet te werken.

Software of hardware probleem?

Wireless kaart : Inel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network connection

De facts:

- Laptop defect gekregen. win xp home edition werkte, maar was zeer instabiel (wireless werkte ook)
- Xp home verwijderd en xp proffessional geinstalleerd
- Drivers geinstalleerd via acer support site (alles werkte behalve wireless kaart)
- Drivers geinstalleerd via intel website (geen succes)

Na deze acties ben ik verder gaan kijken:

- in bios gekeken, staat bij advanced alleen infrarood en deze kan ik niet inschakelen. De wireless kaart staat er niet bij.

- De driver is geinstalleerd en in apparaatbeheer word deze ook aangegeven en er staat zelfs dat deze correct werkt. Hij vind alleen geen netwerk. Netwerk is trouwens oke.

- Opvallend is ook dat de schakelaar om de wireless kaart in te schakelen niet werkt

- Laptop open geschroeft, maar kan niet bij de kaart

- Lan werkt trouwens wel

Zouden jullie mij willen helpen om dit probleem op te lossen?

ps.mocht er meer onfo nodig zijn, dan verneem ik dit graag.

Groeten. Gerrit.

Laatst bewerkt:
Beste Gerrit,
Ik vrees dat je wireless kaart niet meer functioneert.
De schakelaar van je wifi moet namelijk altijd aan en uit kunnen, en vervolgens zal windows gaan zoeken naar mogelijke drivers(het ballonetje rechtsonder "Nieuwe hardware gevonden"). Maar mischien heeft een ander lid nog een optie. Je kan altijd nog wifi'en door middel van een usb wireless adapter natuurlijk, maar dat staat buiten jouw vraag.
je zou eventueel naar de volgende settings kunnen kijken in je apparaatbeheer.
(op een windowsXP s OS) Start>Configuratiescherm>Systeem>apparaatbeheer en vervolgens kijken of er geen kruisje of uitroepteken bij je wirelesskaart staat
Veel succes,
Cor

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan