wireless probleem linksys set

Status
Niet open voor verdere reacties.

jabtim

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2003
Hallo,

Ik heb het volgende probleem
Ik heb eeb linksys wireless setje gekocht 54mbps.
Installatie router en kaart gaan goed. Heb alle instellingen voor een wireless netwerk goed ingevuld.
In XP zie ik een werkend wireless verbindingNu is het probleem dat ik niet het internet op kan.
Weet iemand de oplossing hiervoor?
Alvast bedankt

Wat voor verbinding heb je? Welke provider?

De volgorde van router aansluiten op een bestaande internet verbinding is:

Slechts 1 pc aansluiten op de modem, en wel die pc die altijd al verbinding heeft gehad.
ALLES uitschakelen.
Modem eerst opstarten totdat ie stabiel is.
Nu de router starten totdat ie stabiel is.
Nu de pc starten.

Naar het configuratie scherm van je router gaan en je Mac adres van je pc clonen. (start / uitvoeren / cmd /
"ipconfig /all" Fysiek adres is je Mac adres, ter controle.)

Als alle gegevens weer kloppen, en die pc weer het net op kan, mag je andere pc's ook aansluiten.

Aanbevolen wordt om als de 1e pc werkt, de hele boel nogmaals op te starten in de volgorde zoals boven aangegeven.

om welk "setje" gaat het van linksys? is het een all-in-one solution (WAG54G) of alleen een wireless gateway of router?

De instellingen verschillen per apparaat. Als het over de WAG54G gaat kan ik denk ik wel helpen, heb er zelf hier ook 1tje staan :D

Dank voor de reacties. Het is een router wrt54G van linksys. Ben al wat verder. Ik kan het interenet op als ik de webencryptie, de beveiliging uitzet. Als ik hem daarna aanzet valt het internet weg. Weten jullie hiervan de oplossing?

Is de computer waar het internet naartoe moet wel gemachtigd? Is het niet zo dat wanneer je een verbinding wilt kiezen met een encryptie er een "pop-up" venster komt waar je de gevraagde gegevens in moet vullen die overeen komen met de encryptie die is ingesteld op de router?

Ik krijg geen bericht van een popup. Heb de router gegevens met web encryptie ook geconfigureerd in de pci kaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan