wireless probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willem10

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2004
Berichten
6
Beste helpmij



Ik ben in het bezit van een sitecom wl-106 homestation

Verder heb ik een laptop met een in gebouwde draadloze netwerkaart
Een desktop computer met een sitecom draadloze netwerkapdapter pci card 100M

Als ik de laptop via een kabel op de home station aansluit gaat alles goed.
Als ik met de laptop draadloos werkt gaat alles goed totdat ik de desktop computer aanzet, na zo 5 minuten heb ik zowel op de desktop als op de laptop geen draadloze verbinding meer.

Als ik de laptop via een kabel aansluit krijg ik wel verbinding via de home station, maar krijg ik geen draadloze verbinding meer met de laptop en met de desktop.

Als ik nu via internet naar de gegevens van de homestation gaat (192.168.0.1) daar de setup weer doet, dan doet de laptop het weer, als ik vervolgens niet op de desktop werkt, blijft alles het gewoon doen, als ik de desktop aanzet begint de “ellende” opnieuw.

Bij beide computers staan de tcp/ip instellingen op automatisch ip adres toewijzen.

Van de homestation staat het internetadres op 81.71.66.143

Connection: DHCP

SSID op sitecom

Web op off

Lan IP adres op: 192.168.0.1

DHCP server op on

Ik werk met versie 1.0 release 08

Mijn cabelmodem is van casema een motorola

Mijn provider is Wanadoo

Wat doe ik verkeerd???

Met vriendelijke groeten,


Willem
 
MAC adres.

Voer het mac-adres van je laptop en ook die van je desktop in de router in. Al staat de netwerkkaart eigenschap op DHCP, dan nog moet je even controleren of "Automatisch een ip-adres verkrijgen" gevinkt staat. En dit geldt ook voor "DNS-serveradres automatisch verkrijgen"

Dennis.
 
wireless internet

Beste Dennis,
De mac-adressen staan in de router (waarscijnlijk automatisch gebeurt)
Automatisch een ip-adres verkrijgen staat aangevinkt.
evenals de DNS-serveradres automatisch verkrijgen.

Willem
 
Casema geefttegenwoordig een directe internetverbinding na het opstarten. Deze omzetting is wellicht de oorzaak. Verder weet ik er niet veel van, maar ik had even de helpdesk nodig om de boel weer goed aan de praat te krijgen. Heb trouwens geen wireless, maar misschien heeft het er toch mee te maken.
 
Als slechts 1 van beide het doet.... heb je dan in de PC's wel de juiste IP's? En niet bijvoorbeeld allebei vast 192.168.0.2?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan