Wireless probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jasper13

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2011
Beste helpers,

Ik heb het volgende probleem:

Sinds een tijdje heb kan ik mijn eigen draadloze netwerk niet meer vinden. Ik vind wel netwerken van de buren. Ik heb de router opnieuw geinstalleerd, maar dit mocht ook niet baten.
De internetprovider gebeld. Deze zag het probleem ook niet. Als ik namelijk de modem met de router verbind, en de router vervolgens met de laptop heb ik wel internet. Rechtstreeks van de modem naar de laptop niet!

Met dit verhaal ben ik naar computerland gegaan. Laptop en router afgegeven. Zij zagen geen problemen. Daar vond hij mijn router wel gewoon!

Ik weet me geen raad meer. Waar kan het probleem zich bevinden?

Alvast bedankt!

Hallo,

ten eerste: is het een windows 7 laptop?
zo ja, dat probleem heb ik ook, nog steeds niet kunnen oplossen

zo ja of zo nee;
verbind dan de laptop met een internetkabel aan de router, typ dan het volgende adres is de adresbalk van je browser: 192.168.0.1
inloggen met admin, admin
en daar kan je de router instellingen aanpassen, en eventueel resetten

ik zou even bij de ssid en wireless settings kijken

succes

Hoi MCJack,

Bedankt voor je suggestie.
Het is een windows vista. Ik heb wel windows 7 geinstalleerd. Maar deze bleek niet goed te werken op deze laptop(MSI VR600).

Ik heb dus vista er terug op gezet. Maar aangezien hij wel andere netwerken vindt, zou daar het probleem niet kunnen liggen.

Bij de settings van de router heb ik al meerdere malen gekeken(ook anderen), maar niets hielp. Ook de beveiliging van de router er helemaal afhalen hielp niet.

Wellicht nog andere ideeën?

ik heb nog wel een ideetje voor je

Normaal als men de pc/laptop opstart, wordt er meteen verbinding gemaakt met een netwerk.

Deze instellingen zijn opgeslagen als een bestand wat meestal te vinden is onder netwerkverbindingen. "Adapter instellingen" ofzo. Je zou daar even naar kunnen kijken. Het huidige bestand veranderen.

Trouwens, wordt je netwerk ook niet door je buren herkend. Ik zou toch even morgen aankloppen bij je buren om te vragen of je even hun pc mag gebruiken. Want als het bij hun wel lukt, dan weet je zeker dat de fout niet in je router, maar bij je pc zit

hoop dat je mijn verhaal hebt kunnen volgen

groet

Ik zit nog steeds met hetzelfde probleem.

Ik zit nu wireless op een andere locatie, dus dit betekent dat het niet aan de computer kan liggen.
Wanneer ik de modem rechtstreeks met de laptop verbind, heb ik internet. Dus aan de provider kan het ook niet liggen.

Dus zou het aan de router moeten liggen. Maar het vreemde is dat ik de router en de laptop naar computerland heb meegenomen, en dat hij het daar wel deed???

Iemand nog een suggestie?

ik heb hetzelfde probleem
router + 1specfieke pc werkt niet
de rest wel

mijn oplossing was: er mee leren leven, want ik kwam er ook niet uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan