wireless problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

12foxy21

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2008
zo als de titel al zegt heb ik internet prolemen:confused:
ik heb mijn pc een keer helemaal los gehaald(stekkers eruit) om hem schoon te maken.
toen ik alles er weer in deed had ik geen internet meer, maar de labtop(waar ik nu op ben) en de andere pc hebben nog wel verbinding:confused::confused::confused:

ik ben niet een exper op internet gebiet maar ik maak gebruik van linksys, ik heb al veel geprobeert maar hij blijf aan geven kan IP aderes niet vernieuwen neem contact op blabla:p

help aub,

fox

dat was snel... maar zorgt dat er dan niet voor de de labtop en de andere pc geen internet hebben?

zoals geschreven, gewoon je router een keertje resetten.
Dat je ander pc's geen internet hebben is maar tijdelijk op dat moment.

Helaas......:(:(:(

niet gelukt, ik heb de router gereset en ik kreeg verbinding maar mijn ralink lan kaart niet en na 5 seconden verbreekt de verbinding weer :( wat nu?

fox

Heb je de PC open gemaakt om hem te reinigen.

Check je netwerk kaart eens.

Post eens je ipconfig/all scherm.

Check ook eens in de hardwareconfig of de PC de netwerkkaart nog ziet.

groeten,

webster18

Ja, ik heb hem open gemaakt en toen met een compressor schoon gespoten.
maar ik weet niet waar dat ipconfig/all zit:o moet dat bij uitvoeren?

fox

dan moet je bij uitvoeren intikken: cmd (enter)
je krijgt dan je dos scherm.

hierin tik je in ipconfig /all

dit post je hier.

kom 'tie:

primair DNS-achtervoegsel: (daar staat niks achter)
knooppunttype: onbekend
ip routering ingeschakeld: nee
wins-proxy ingeschakeld:nee

ethernet-adapter draadloze netwerkverbinding:

status van medium: medium ontkoppeld
beschrijving: ralink RT2500 wireless LAN card
fysiek adres: 00-50-FC-8C-69-AA

is dat genoeg?

Hallo 12foxy21,

zoals je ziet, is je netwerkkaart niet actief.

2 dingen te checken :

1. Ik neem aan dat je draadloze netwerkaart achteraan je PC een antenne heeft.
Check eens of die antenne nog goed vastzit. Ik heb dit namelijk ook eens gehad, de antenne was wat losgekomen en plots geen internet meer.

2. Open het configuratiescherm (Start>Configuratiescherm)
Kijk onder "Gebruik en onderhoud" (ik vertaal dit even uit het Engels want mijn systeem is een Engelse versie, zou dus kunnen dat "gebruik" niet het juiste woord is)
Klik vervolgens op "Systeem"
Selecteer de tab "Hardware"
Selecteer de bovenste optie (in het Engels noemt dit "Device Manager")
Normaal opent er dan een venster met alle componenten uit je PC.
In de lijst zoek je naar "Netwerk Adapters"

Zie je dit staan, en indien ja, wat zie jeals je op het + tekentje klikt dat voor "Netwerk Adapters" staat?

groeten,

Webster18

ralink RT2500 wireless LAN card
raltek RTL8139/810x family fast ethernet NIC maar daar staat een kruisdoor (oftewel hij is uigeschakeld...inschakelen?)

Ja, je mag deze kaart inschakelen. Dit zal echter het probleem niet oplossen, deze kaart is namelijk voor connectie met een draad. Maar het kan geen kwaad deze in te schakelen, je krijgt waarschijnlijk dan in je iconbar (onderaan rechts) een extra netwerk icoon met een rood kruisje (wat betekent dat je kabel niet is aangesloten).

Bon, terug naar het probleem. Probeer eens het volgende :

Open het configuratiescherm
klik op Netwerk en Internet Verbindingen
klik op Netwerk verbindingen

Als het goed is zie je daar je wireless kaart staan met een rood kruis en de melding "niet verbonden".
Klik op dit icoon met de rechtermuisknop en kies "toon beschikbare draadloze netwerken"

Er zou zich een venster moeten openen met de beschikbare netwerken of een melding dat je al een ander programma gebruikt om je wireless kaart aan te sturen.

Indien 1ste optie : check of er uberhaupt netwerken worden gevonden en of jouw Linksys router erbij staat.

Indien 2de optie : open het programma van de netwerkkaart en probeer te scannen op beschikbare netwerken. Check ook hier of er netwerken worden gevonden en of je Linksys netwerk erbij staat.

groeten,

webster18

dit was het eerste waar ik ook aan dacht maar op allebij zijn ze te zien en kan ik er verbinding mee maken maar als ik verbinding heb gemaakt(trouwens als ik verbinding maak staat er linksys 9(onbeveiligd) maar ik kan geen sites bezoeken ofzo:confused:

p.s. mijn netwerk is wel beveiligd

Laatst bewerkt:
Zie eens naar de instellingen van de router

Internet explorer openen
in de adresbalk intikken 192.168.0.1

Je moet dit wel doen op een PC die met een kabel aan de router is verbonden.

Kijk eens onder de tab wireless naar het SSID. Wat staat daar.
Welke beveiliging heeft het wireless signaal (WEP, WPA, iets anders)

groeten,

Webster18

ik weet dat ik heb WPA beveiling heb.
en als ik dat 192.168.0.1 in typ komt er niks en ik deed het op een pc die met de kabel aan de router zit.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan