wireless problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat klinkt niet echt overtuigend.Check in het Linksys setup scherm naar de SSID naam (zie voorbeeld)

Bijlagen

• linksys.jpg
    linksys.jpg
    53,3 KB · Weergaven: 32
Er is een IP-adresconflict met een ander systeem op het netwerk gevonden.
dat kreeg ik toen ik mijn pc opstarten, ik heb dit nog niet eerder gehad.... heeft dit er iets mee te maken?

en bij SSID staat zoals ik als zei linksys 9

Laatst bewerkt:
Hoi,

Sorry dat het wat langer heeft geduurd, ben bezig geweest om mijn nieuwe gamePC in elkaar te knutselen.

Je probleem begint wel vreemd te worden. Een IP-adres conflict kan normaal niet voorkomen indien de netwerkkaarten goed zijn ingesteld.

Check daarom volgende op elke PC :

start>configuratiescherm>netwerk en internet verbindingen>netwerk verbindingen (icoon is een wereldbol met een stekkertje derin)

Normaal opent dan een scherm met de netwerkverbindingen (je ziet dan zoiets als "Local Area Connection 1"). Rechts klikken en eigenschappen selecteren. Vervolgens in het midden van het nieuw geopende venster (in het lijstje) zoeken naar TCI/IP protocol en opnieuw eigenschappen kiezen.

Dan zou je moeten zien dat de netwerkkaart staat ingesteld op "automatisch IP-adres verkrijgen". Indien er een IP-adres is ingevuld, moet je dit verwijderen.

Daarna even in je router checken (192.168.1.1) of DHCP staat aangevinkt.
Check ook even of je geen andere beveiliging in de router hebt ingeschakeld zoals access restrictions of wireless MACfilter.

Probeer ook eens de PC te verbinden met de firewall(van de PC) uitgeschakeld.

Welke WPA heb je ingeschakeld, WPA shared key, WPA RADIUS of WPA2. Ik heb al even op je netwerkkaart gegoogeld en die ondersteund wel WPA maar misschien niet de versie die je hebt ingesteld. Natuurlijk is er geen probleem indien alles wel werkte voordat je de PC hebt gereinigd.

groeten,

Wenster18

gelukt:) soort van.. ik heb nu weer internet op mijn normalen pc, maar als ik hem opstart maakt hij niet automatisch verbinding :( en het is erg langzaam...hier nog oplossingen voor? :)

Hoi,

Blij dat het is gelukt om verbinding te maken met het internet.:)

1. Automatische verbinding : welk programma gebruik je hiervoor? Heeft de wireless kaart een software die verbinding maakt of doet windows XP dit?

2. Trage verbinding : wat is de sterkte van het signaal?
Maak de cache van Windows Explorer eens leeg, misschien helpt dat.

groeten,

Webster18

hey,

ik heb een Ralink RT2500 wireless LAN card en de verbinding is rond de 70%(normaal 100% maar goed, het is beter dan niks) en waar kan ik dat cache vinden?

Groeten foxy

hey,

ik heb een Ralink RT2500 wireless LAN card en de verbinding is rond de 70%(normaal 100% maar goed, het is beter dan niks) en waar kan ik dat cache vinden?
en ik heb nu weer geen internet:mad: ik denk er over om hem aan de kabel te doen...is dat een goed idee?

Groeten foxy

Laatst bewerkt:
Hoi Foxy,

http://www.ccleaner.com/

Hier is een goede tool om je Internet Explorer cache leeg te maken.

Je kan steeds je PC via een kabel aansluiten. Wel even checken of je LANkaart actief is (in een van de vorige mails gaf je aan dat de LANkaart niet actief was).

Het is vreemd dat de wireless connectie nog steeds problemen geeft. Heb je al eens geprobeerd met de WPA beveiliging afgezet? Als je wireless kaart de router ziet en het signaal 70% is, moet hij normaal verbinding maken. Wanneer de boodschap komt dat er geen IP adres kan worden verkregen, wil dat zeggen dat je router om de een of andere reden de verbinding weigert. Wat ook vreemd is, dat je op de PC de verbinding ziet als "Linksys9 (onbeveiligd)".

Je kan eens proberen om de router te resetten. Kijk in de handleiding van de router hoe je dit moet doen.

groeten,

Webster18

ten eerste sorry dat het zo lang duurde maar ik heb de pc aan de kabel gelegt dus ik heb weer internet:D:D:D maar als ik een spel speel(ik zal maar geen naam noemen:rolleyes:) is mijn ping toch wel hoog... ik ben nu die CCleaner aan het downloaden dus misschien help dat ook wel.

Beste Foxy,

Ik vrees ervoor dat deCCleaner niet veel aan de internet snelheid gaat helpen. Een hoge ping kan natuurlijk weer vele oorzaken hebben.

- Kijk eens op internet of er geen driver update voor je lankaart bestaat.
- Check eens bij linksys voor een upgrade van de router firmware. Oudere firmware kan soms leiden tot lagere prestaties.
- Voer regelmatig een scan uit voor virussen en spy- of malware. Hiervoor zijn genoeg gratis programma's op het internet te vinden.
- Een hoge ping kan natuurlijk ook aan de bronserver liggen, het hoeft daarom niet onmiddelijk jouw internetverbinding zijn. Hoe gaat het surfen naar andere websites. Gaat dit een beetje vlot?

groeten,

Webster18

hey webster,

over het algemeen gaan paginas snel maar some get het ineens erg langzaam:confused:
i doe bijna elke maand een scan en over de updates daar kon ik er geen voor vinden, maar ik blijf nog wel even zoeken.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan