Hallo beste,
Ik zit met een heel raar probleem en ik heb wel een oplossing maar heb dat nu al meerdere keren gedaan en ik word er een beetje zat van.
Probleem : Wireless radio gaat niet aan.
Hardware Acer Emachines G420 ( laptop )
Ik zal in details mijn probleem uitleggen en de workarround die ik op dit moment heb.
....................
Na het installeren van windows 7 64bit op mijn laptop werkt wireless gewoon en vind hij alle netwerken.
Maar als de laptop uitgaat omdat hij niet aan het stroom vast zit gaat wireless radio uit.
Ook als ik windows 7 opnieuw installeer werkt het nog niet.
Maar als ik windows XP installer en daarna de launch manager van Acer werkt wireless well. Daarna kan ik weer formateren en windows 7 installeren en op dat moment werkt wireless gewoon.
Het installeren van de acer launch manager op windows 7 heeft geen zin de radio wilt dat nog steeds niet aan.
Er is dus iets in dat programma dat wel op windows xp werkt en niet op windows 7.
OOk vreemd is dat het niet alleen om windows 7 gaat.
Bij linux ubuntu moet ik ook eerst de launch manager installeren op windows XP voordat ik linux installeer anders werkt het niet.
Enige oplossing met linux is om acer_acpi te installeren en dan werkt het wel maar helaas is dit niet beschickbaar voor windows.
Weet iemand toevallig een oplossing of heeft het zelfde probleem en die het wist op te lossen?
Help word echt gewaardeerd want ik wil niet opnieuw windows xp installeren.
P.S
Het is een Windows 7 Laptop standaard zat deze er bij.
Laaste drivers geinstalleerd alles up to date.
Licht niet aan draadloos netwerk thuis iphone en eeepc werken wel gewoon.
FN+knoppen werkt ook niet ( F1 t/m 12 ) heb ook alleandere knoppen geprobeerd
In de bijlage zit een screenshot.
Ik zit met een heel raar probleem en ik heb wel een oplossing maar heb dat nu al meerdere keren gedaan en ik word er een beetje zat van.
Probleem : Wireless radio gaat niet aan.
Hardware Acer Emachines G420 ( laptop )
Ik zal in details mijn probleem uitleggen en de workarround die ik op dit moment heb.
....................
Na het installeren van windows 7 64bit op mijn laptop werkt wireless gewoon en vind hij alle netwerken.
Maar als de laptop uitgaat omdat hij niet aan het stroom vast zit gaat wireless radio uit.
Ook als ik windows 7 opnieuw installeer werkt het nog niet.
Maar als ik windows XP installer en daarna de launch manager van Acer werkt wireless well. Daarna kan ik weer formateren en windows 7 installeren en op dat moment werkt wireless gewoon.
Het installeren van de acer launch manager op windows 7 heeft geen zin de radio wilt dat nog steeds niet aan.
Er is dus iets in dat programma dat wel op windows xp werkt en niet op windows 7.
OOk vreemd is dat het niet alleen om windows 7 gaat.
Bij linux ubuntu moet ik ook eerst de launch manager installeren op windows XP voordat ik linux installeer anders werkt het niet.
Enige oplossing met linux is om acer_acpi te installeren en dan werkt het wel maar helaas is dit niet beschickbaar voor windows.
Weet iemand toevallig een oplossing of heeft het zelfde probleem en die het wist op te lossen?
Help word echt gewaardeerd want ik wil niet opnieuw windows xp installeren.
P.S
Het is een Windows 7 Laptop standaard zat deze er bij.
Laaste drivers geinstalleerd alles up to date.
Licht niet aan draadloos netwerk thuis iphone en eeepc werken wel gewoon.
FN+knoppen werkt ook niet ( F1 t/m 12 ) heb ook alleandere knoppen geprobeerd
In de bijlage zit een screenshot.
Bijlagen
Laatst bewerkt: