Wireless repeater? kan dat zo maar 1,2,3?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petervdberge

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Berichten
247
Hallo!

Ik heb in mijn bezit een Icidu 11g broadband wireless router, en heb hier ff 2 dingen mee.
Sinds ik hem heb ingesteld (heb ik draadloos gedaan) kan ik hem niet meer vinden met mijn windows wireless manager. het ip heb ik wel gezet op 192.168.0.2, gewoon om te kijken wat er zou gebeuren: ik kan hem niet meer vinden met de verkenner :( xD

Hoe ga ik dit oplossen? :D

ten 2e:

Ik heb mijn Pc helemaal aan de andere kant van het huis staan, waardoor mijn connectie met onze router nogal bout is. kan ik deze Icidu router als repeater gebruiken? dat ik hem ff ergens tussenplaats als tussen station voor onze wireless en mijn pc?

Ik hoor het graag! :thumb:


Peter
 
Ad 1)
Als je een draadloos router niet aantreft kan dat verschillende oorzaken hebben.
De meest waarschijnlijke is, denk ik zo, dat de SSID broadcast is uitgezet.

het beste is met een kabelverbinding de router opnieuw in te stellen, (tijdelijk wellicht) je SSID broadcast aan te zetten en dan zien of Windows hem herkent.

Ad 2)
Wanneer je de WAN kant van de router niet gebruikt komt hij (als switch) gewoon in je netwerk. Uiteraard moet de LAN kant in je subnet passen!
 
Eey, bedankt voor je reactie :)
Ik, had het ip van me router nooit op 0.2 mogen zetten, want toen ik die weer terugzette, pakte hij hem gewoon weer :D

maargoed:

Ik begrijp nog niet helemaal wat je bedoelt bij je 2e antwoord. ik krijg hem gewoon als netwerk router als ik hem met lan aan me pc verbind, maar de WAN is inderdaad nog neit aangesloten dan, dus zit ik er in mijn eentje in. Wat moet ik nou precies doen om hem als tussenstation voor mijn andere wireless router en mijn pc te gebruiken? of kan dat gewoon niet?

Ik hoor het graag! ;)
 
Wanneer je de als repeater bedoelde router volgens plaatje verbindt (van de repeater alleen de LAN kant gebruiken, moet het passen!
 

Bijlagen

  • Drawing2.jpg
    Drawing2.jpg
    19 KB · Weergaven: 177
Jah, maar het gaat over 2 wireless routers hea. wired weet ik wel hoe het in elkaar steekt.
 
Wanneer je zoekt op de SSID van de tweede router, en die moet je wel kunnen zien (je andere vraag), werkt draadloos hetzelfde als bedraad. Je moet die draden als symbolische verbinding zien.
Wat je wel moet doen is op de tweede router de DHCP service uitschakelen! En hopen, dat DHCP verzoeken worden doorgevgeven. Niet elke router doet dat. Het merk dat je noemt ken ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen.

JanM
 
Laatst bewerkt:
Ja, oké, maar ik zal toch in de router moeten instellen dat hij signalen die deze krijgt moet doorsturen naar een andere wireless, neem ik aan. normaal staat een router nl geconfigureerd op voorziening van draad ipv draadloos. hoe kan ik dit configureren? is hier misschien een tooltje voor?

bij een bekabelde router, detecteerd hij automatisch welke aangesloten apparaten Pc'z zijn, en of hij slechts een verlenging is van een eerder geschakelde router. maar een wireless apparaat kan niet uit zichzelf denken: O, er is een ander netwerk, daar ga ik als repeater tussen functioneren. neem ik aan:d
 
Ik heb er ff een painttekeningetje van gemaakt. :d

Ik vraag me dus af of het rood omcircelde ding kan, en hoe ik dat dan doen moet.
de handleiding is dusdanig slecht dat ik daar echt niets mee kan :(
 

Bijlagen

  • Wlan verhaal.jpg
    Wlan verhaal.jpg
    35,6 KB · Weergaven: 139
Peter,

Ik begrijp je punt. Je hebt gelijk, dat de geruikelijke situatie is, dat de repeater bedraad met de eerste router wordt verbonden.
Nee ik ken geen tools om de ene draadloze zender met de andere te verbinden. Conceptueel zijn deze routers daarvoor niet ingericht.
De enige omweg, maar niet aan te bevelen, manier is om tussen de twee een (oude) PC voorzien van twee draadloze adapters te plaatsen en deze te laten routeren. Maar dat is dan wel een oplossing als een kind met een waterhoofd.

je zult dus minimaal een kabel 'naar de andere kant van het huis' moeten laten lopen...

OF

een Wireless expander kopen. Bij voorbeeld Linksys WRE54G

helaas kan ik niet anders voor je bedenken.

JanM
 
hm, ja, ik snap het.

zelf zat ik te denken dan maar een homeplug te kopen, ik hoef wat mij betreft echt niet supersnel te kunnen downloaden, ik wil gewoon een betrouwbare verbinding, zodat ik tijdens bijv gamen, niet telkens korte timeouts krijg :p

Weet jij of een homeplug een beetje volstaat? ik lees op internet zeer tegenstrijdige dingen..
 
Ik gebruik zelf ook een PoE oplossing: voor mijn TV wilde ik niet vanuitmijn kantoor naar de woonkamer bedraden.
Nadeel: Ik kan ook (en andersom) zonder extra maatregelen op het net van de buren komen!

de 2x 100 mBit verbinding is meestal wel voldoende.

De beter plugs hebben additionele beveilkiging.
Mijn Sweex alleen bescherming als je extra (meegeleverde) software installeert. Die dan als een soort firewal functioneert: Linux Apps, zoals de TV kunnen die niet installeren en draaien dus ' onbeveiligd'.

De genoemde extenders zijn uiteindelijk beter, iets minder doorvoer maar goedkoper, EN moeilijk aan te komen!!!

JanM
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan