wireless router achter een hub??

• Onderwerp starter Onderwerp starter adje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

adje

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2002
Hallo,

Ik heb een vraag en ik zal proberen hem zo duidelijk mogelijk te stellen:

Mij internet verbinding komt binnen op mijn alcatel speed touch modem,deze is getweakt door mij en werkt nu dus ook als een router,gaat allemaal goed..
Vanaf de alcatel modem gaat er een kabel naar een hub,en vanaf die hub worden d.m.v. DHCP meerdere vaste pc aangesloten,en dat werkt ook goed,al jaren.

Maar nu komt eigelijk mijn vraag:

Kan ik op de hub een wireless router aansluiten,die vervolgens gewoon via dhcp een ipnummer krijgt van de alcatel modem,en die vervolgens weer wireless 2 laptoppen kan aansturen?,en ik denk dan dat die de laptoppen middels DHCP van de wireless router weer een ipnummer krijgen,en dus vervolgens middels wifi op het internet kunnen en in het netwerk kunnen functioneren en printen.

Misschien een beetje ingewikkeld gevraagd,maar ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven....

Router-hub-router.
als je weet hoe je het moet instellen dan zal het gaan werken. Maar de meeste mensen hebben hier problemen mee.
Waarom koop je geen accespoint....of bedoel je dat ook.
Dat is er aan hangen en het werkt.

Dat instellen zal het probleem niet worden,ik was alleen benieuwd of ik vanaf de hub via wireless router de laptops via wifi op het internet kan krijgen.

Kan je me misschien uitleggen wat de voordelen zijn van een accespoint t.o.v. mijn eventuele oplossing?

een accespoint goot de ip adressen zo de lucht in.
een router moet je maar aan de praat zien te krijgen.
of haal je de hub er tussen weg.
Ik zou tocg voor een switch gaan en de hub weg en dan een accesspoint.
zo krijgt iedereen netjes zijn ipadressen. en het is bedrijfs zekerder.

OK bedankt voor je aandacht en hulp,ik zal de status van dit topic veranderen.

graag gedaan en tot de volgende vraag.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan