wireless router advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

dag00se

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2007
ik heb deze dir 615 wireless router een paar dagen in bezit,maar heb problemen ermee.
data verkeer is niet optimaal,zoals streamings op het internet en tevens p2p programma werkt ook niet naar behoren.
firmware is standard ,en er is ook geen upgrade voor te krijgen.

het rare is dat mijn notebook met bedrading wel goed werkt,maar wireless dan komen de problemen weer.

eerst had ik een wrt150n die de zelfde problemen had,na een rma test bleek deze dus niet inorde te zijn.
ik heb dus weer de indruk dat deze ook niet helemaal inorde is.

dus deze gaat gewoon weer terug.

toch zou ik graag een goed advies willen over een wireless router....maar welke zou het beste zijn die geen problemen kent met streamings en p2p programmas.
dus een goede stabiele router die beter ondersteund worden met dit soort problemen tegen te gaan,waar je geen omkijken naar hebt die niet te ingewikkeld zijn met install en instellen.

niet meer dan 150 euri...daar zou toch wel een goede router voor hebben neem ik aan ...?

wireless voor notebook:

welke router kan ik het beste nemen voor dit notebook:
acer
aspire 5610
802.11 a/b/g wireless LAN

hopelijk dat iemand mij een goed advies kan geven ?

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of andere mensen deze ook aanraden maar ik raad zelf de Linksys WRT54G aan.

Ik heb deze ook en hij kost nog maar 50 euro.
Een perfect dingetje ik haal hoge snelheden ermee met downloaden.
Ik raad je deze aan!

Ik weet niet of andere mensen deze ook aanraden maar ik raad zelf de Linksys WRT54G aan.

Ik heb deze ook en hij kost nog maar 50 euro.
Een perfect dingetje ik haal hoge snelheden ermee met downloaden.
Ik raad je deze aan!

Ik moet je helaas tegenspreken en zeggen dat de *huidige* WRT54G 's niet erg stabiel meer zijn. De WRT54GL daarentegen zijn erg stabiel.

De WRT54GL zijn inderdaad ook erg goed.

Ik raad je dan aan om een van deze 2 te kopen!

wat ik gehoort heb idd dat linksys een van de betere wirreless routers zijn.
ook belkin is een optie...
maar welke is raadzaam ?

Ik zou voor linksys gaan!
Mogelijkheden zijn goed, en er is overal genoeg info over deze router te vinden,als je ergens bv niet uitkomt:p

nou ik lees dat er met deze router toch nogal wat problemen zijn.
ik heb ook grote twijfels om deze aan te schaffen...?
dus ik ben nog ff zoekende hoor,ik betaal liever wat meer dan weer problemen te ondervinden van een router die weer niet goed functioneerd...

Hoi,

Iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen met routers! Bij mij is linksys altijd erg goed bevallen!
Tegenwoordig heb ik een experiabox sx551 (die ook goed bevalt) omdat ik bij hetnet ben gegaan! Sitecom heb ik ook een tijdje gehad! type weet ik helaas niet meer! Dit is ook altijd erg goed bevallen!:thumb:

Ik moet je helaas tegenspreken en zeggen dat de *huidige* WRT54G 's niet erg stabiel meer zijn. De WRT54GL daarentegen zijn erg stabiel.

kun je mij zeggen/ervaring of deze wireless router stabiel is met p2p programma's en streamings op het net,en met evt online games ?

b.v.d. dag00se

Hoi,

p2p gaat prima! upnp kun je aanzetten, en is bij bv limewire ideaal:thumb:
Ook portforwarden is een makkie!
Met streaming heb ik nooit zo veel gadaan, dus dat kan ik niet beantwoorden voor je!
Vraag anders ook aan de verkoper van bv een pc-boer, wat zijn bevindingen zijn.

Groeten,

hoe is je bereik verder binnen en buitenhuis (tuin) ?
surfen(videomatriaal online kijken documentaires zijn die goed, en hoe is gestelt met webradio geen happeringen enzo ?

Bereik is voldoende, maar kon naar mijngevoel iets beter.
Op de bovenverdieping ging het prima, ook in de tuin had ik prima bereik (+/- 15 meter van router) Op Zolder echter was het signaal beduidend minder,(plafond van gewapend beton)
Maar dat was ook niet nodig, in mijn geval.
Wat betreft webradio, geen idee daar luister ik nooit naar:p online filmmateriaal bekijken geen problemen. Af en toe een haperingetje, maar ligt dat niet aan je isp-snelheid die je hebt?

Verder prima dingetje.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan