Wireless Router beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

deHoed

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2008
Goedendag,

Ik zit met een probleem, ik heb een Sweex IEEE 802.11g Eireless Router. Deze wil ik beveiligen. Als ik op het net kijk, via Google, bij draadloos router beveiliging kan ik veel voorbeelden lezen van hoe men dit moet instellen, men spreekt over WAP en WEP. Deze termen kan ik niet terug vinden als ik via de brouwser in mijn router kijk. Ik begrijp dat niet, of is mijn router daar niet geschikt voor.
Wie kan mij uit dit probleem helpen.

vr.gr.

Theo
dehoed:)

Welke termen zie je wel als je in je router kijkt bij draadloze beveiliging

Ik zie dat jou router alleen maar de mogelijkheid heeft tot WEP encryptie (daarom geen keuze)
In mijn optiek kun je dan net zo goed geen beveiliging gebruiken.

Pak anders je handleiding er even bij
Mijn wijsheid heb ik namelijk uit een engelse handleiding op http://www.gebruikershandleiding.com/handleiding-5-53171.html

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie, ik heb de specificatie's ook uit de handleiding die ik van het net gehaald heb. Ik heb begrepen, en door u bevestigt, dat mijn router alleen maar WEB ondersteunt. Hoe ik dit instel is mij nog onbekent, kan het in de router elk geval niet vinden.
Daar WEB niet de slimste beveiliging is lijkt het me beter om maar een andere router te gaan kijken. Heeft u een suggestie welk type router?

vr.gr.

Theo
dehoed:)

Zelf ben ik altijd gecharmeerd van de Linksys lijn (WRT) maar dat zegt niet dat dat de beste zijn. misschien dat een andere helpmij-er daar iets meer in zit.

Bedankt voor uw reactie, ik heb op advies een NETGEAR RangeMax Wireless-N 300 gekocht.

in elk geval nogmaals dank.

vr.gr.

Theo
dehoed:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan