wireless router en de buren

• Onderwerp starter Onderwerp starter simo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

simo

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2003
Aangezien ik wel eens per ongeluk heb zitten te internetten via de wireless router van de benedenburen, neem ik aan dat anderen dat ook via mijn router kunnen doen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dat niet meer gebeurt?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Laatst bewerkt:
je zou de de MAC adres filter kunnen inschakelen in je router, je moet dan wel alle fysieke adressen toevoegen, voordat je deze functionaliteit inschakelt, anders kom je er niet meer op, en moet je router recetten.

En daarnaast zou je de encryptie technologie kunnen inschakelen.

bedankt voor je reactie.:thumb: je overschat echter mijn netwerk/router-ervaring. Ik snap namelijk niets van wat je schrijft. Wellicht is het handiger dat de benedenburen gewoon meesurfen.:confused:

grt simo

Beste Simo,

we zijn hier om je te helpen!

Welk merk en type router heb je?
Hoeveel pc's moeten verbinding kunnen maken met je router?

Als ik dat weet kan ik je verder helpen!

:thumb:

Het is een "Siemens santis adsl 50" router. Een pc (mijn pc) is met een draad verbonden en de laptop van mijn vriendin is op draadloze wijze verbonden.

grt Simo

bedankt voor de reactie,
bedoel je dat ik het vakje voor "enable WEP mechanism" en "Enable Association Control" moet aanvinken? Ben ik dan klaar?

grt simo

Nee je bent dan niet klaar (voor zover ik weet) want je zult dan een WEP-code moeten aanmaken maar staat daar niks over in de handleiding ? Even Googelen misschien ?

Hallo,

misschien als je wep inschakelt kan je een passphrase invroen!

die genereet automaticht een 64 of 128 bit code voor je!

en als iemand nu via het draadlosen netwerk wil inloggen dan moet diegene eerst de 64 of 128 bit encryptie key invoeren!

Bedankt voor jullie reacties. Wegens ziekte kon ik niet eerder reageren.
Helaas ben ik nog niet veel opgeschoten, dat ligt aan mijzelf omdat ik gewoon niet begrijp wat jullie bedoelen.

Het MAC-adres heb ik inmiddels gevonden .Die stond op de achterkant van de router. Ik weet echter totaal niet wat ik met het mac-adres moet doen. Bij 192.168.1.1 zie ik niet waar ik dat moet invoeren. Ik zie wel een ander MAC-adres staan, maar ik neem aan dat ik dat niet moet weghalen.

Toen ik "enable WEP mechanism" en "Enable Association Control" had aangevinkt, had de laptop geen wireless-verbinding meer met het internet. Ik heb die vinkjes maar weer verwijderd.

wat moet ik nu verder doen? (Inmiddels kreeg ik een email van de provider dat het maximale transfervolume is bereikt en dat internet met lage snelheid verdergaat)

Alvast bedankt voor de reacties grt Simo

Ik denk dat je eens goed de handleiding van je wireless router moet doorlezne daar moet het in uitgelegd worden wat is het type nummer dan kijk ik nog wle evne voor je

de router is: Siemens santis adsl 50"

De handleiding staat op cd- rom. Maar echt duidelijk is die niet.

Wat ik tot nu toe heb gedaan is:
Met de niet draadloze verbonden PC:
op het scherm van http://192.168.1.1 .
- "Enable WEP mechanism" aangevinkt
- achter "128-bit Encription key" de nullen veranderd in een key (die blijft op het scherm staan) en op "apply and save" gedrukt

Vervolgens kwam de laptop niet meer op het internet.

Via "beschikbare draadloze netwerken weergeven" op de laptop zag ik dat ik de keuze heb uit drie onbeveiligde netwerken. Ik heb de mijne er uitgekozen en de key ingevuld die ik zojuist achter "128-bit Encription key" had aangemaakt.

Vervvolgens kwam de laptop via de knop "verbinding maken" ook op het internet.

Is het bovenstaande een voldoende beveiliging?
Klopt het dat de "wep encription key" op het scherm van " http://192.168.1.1 " zichtbaar blijft?

groeten van Simo

Laatst bewerkt:
In principe is het gene probleem dat hij blijft staan als je naar 192.168.1.1 moet je daar een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren?

Hallo bedankt voor je reactie.

Nee, ik hoef geen wachtwoord en dergelijke in te voeren als ik naar http://192.168.1.1 ga?

Ik heb trouwens op http://192.168.1.1 ook bij "wireless assocation control" "enable" aangevinkt en bij het enige mac-adres dat daaronder stond "deny" verandert in "allow". Ik neem aan dat dat de bedoeling is voor nog meer beveiliging. Of niet?

bedankt alvast

Inderdaar dat klopt,
ik, ga nu evne voor je opzoeken hoe je alles met een pass kan beveiligen (is wel zo veilig)

Ik ben erachter gekomen dat je een nieuwe firmware zal moeten installeren voordat je de router kan beveiligen (inloggen op de router) en dat je dna met meer dan 4 user op draadloos kan want dat kon volgens mij ook nog niet helemaal!

Alsjeblieft:
Siemens

Procedure to upgrade SANTIS ADSL 50 :

1. Make sure that your PC is configured to "automatically obtain an IP address" as described in the quickstart guide.

2. Connect the ADSL router via Ethernet interface to your PC.

3. Open your Web-Browser an type in the IP address of your ADSL router (default:192.168.1.1).

4. Click on "Advanced User".

5. Type in username an password (default username: admin; default password: admin).

6. Click on "System".

7. Click on "Upgrade Firmware".

8. Select the file named "santis50-belgacom-v510p19.bin" browsing your computer to the directory where you have downloaded it and Click on "Upgrade".

9. Wait until the upgrade process is completed.

10. Click "Restart" to restart your ADSL router.

11. Your router is now running with the new firmware.

Ik zal het zip file met de firmare op mijn server zetten http://85.144.104.166/helpmij/santis50-belgacom-v510p19.zip en die firmware kan je dan uploaden naar je router!

Bedankt voor je hulp, daancomp.
Ik heb de firmware geinstalleerd, en wat nu?

grt simo

ik moet nu heel snel weg ik je proberen te mailen vanavond

Greetz

WeeDee Team DJVG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan