Wireless Router Of Action Point

Status
Niet open voor verdere reacties.

penning

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jan 2003
WIJ HEBBEN TWEE COMPUTERS .
NR 1 HEEFT WINDOWS 98 + PRINTER EN SCANNER MET INTERNET AANSLUITING.
COMPUTER NR. 2 HEEFT WINDOWS XP WIJ WILLEN DEZE TWEE COMPUTERS DRAADLOOS VERBINDEN, ZODAT DE 2E COMPUTER OOK KAN INTERNETTEN EN DE PRINTER EN DE SCANNER KAN GEBRUIKEN

WEET IEMAND WAT DE GOEDKOOPSTE OPLOSSING IS EN WELKE KABELS ETC IK DAN MOET KOPEN

OOK HEEFT IEMAND MIJ IETS VERTELD OVER ACTION POINT DAT ZOU OOK EEN MOGELIJKHEID ZIJN VOOR ONS, MAAR OF DIT ZO IS DAT WEET IK NIET.

BIJ VOORBAAT HARTELIJK DANK.

De goedkoopste manier is de computers koppelen met alleen 2 netwerkkaarten (bijvoorbeeld de WMP11 van Linksys). Ze communiceren dan met elkaar in ad-hoc modus.

Als je er een access point tussen gooit, dan praten ze via infrastructure mode, dus niet direct naar elkaar, maar via het access point.

Er bestaan ook routers (die dus een internetverbinding kunnnen delen) die ook een draadloze aansluiting hebben. Dan hoef je pc 1 dus niet aan te zetten als je op computer 2 wilt internetten.

Lees deze tips van Steve even door! Oh ja, je hoeft niet zo te schreeuwen hoor, je mag de Caps Lock best uitzetten!:D

Als aanvulling kan ik nog geven dat op beide computers een netwerk kaart onboard zitten.

Geplaatst door penning
Als aanvulling kan ik nog geven dat op beide computers een netwerk kaart onboard zitten.

En waarom moet er een onboard netwerkkaart inzitten dan? Waarom mag dat geen losse PCI netwerkkaart zijn?

Re: Re: wireless router of Action point

Geplaatst door NLspecial

En waarom moet er een onboard netwerkkaart inzitten dan? Waarom mag dat geen losse PCI netwerkkaart zijn?
? Hij zegt alleen maar dat hij al 2 netwerkkaarten onboard heeft hoor

Re: Re: Re: wireless router of Action point

Geplaatst door Lekkere Kwal
? Hij zegt alleen maar dat hij al 2 netwerkkaarten onboard heeft hoor

JA sorry, was even abuis!:o Excuses!

action point

Hoe kom ik aan een action point?
Om twee computers draadloos aan elkaar te koppelen?
En hoe werkt dat?
M.a.w. wat heb ik daar voor nodig?

Je wilt de goedkoopste oplossing?

Koop een crosscable en volg de link van steve (al eerder aangegeven in dit topic)

Re: action point

Geplaatst door penning
Hoe kom ik aan een action point?
Om twee computers draadloos aan elkaar te koppelen?
En hoe werkt dat?
M.a.w. wat heb ik daar voor nodig?

Nou, gewoon kopen in de winkel. kijk maar eens op http://www.draytek.nl/ Je hebt dan ook ontvangst kaartjes nodig voor in de pc's. Oh ja, dat draadloze spul is wel vrij prijzig hoor! Reken er maar op dat dat geintje je minimaal 300 a 400 euro gaat kosten! (als het niet meer is)

succes:)

p.s.Het is acces (engels voor toegang) point en niet action point!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan