Wireless router of bedraad met access point

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ytos
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ytos

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Ik heb een ADSL-abonnement van XS4ALL genomen. Daar heb ik voor niets een multi-pc modem-router bij gekregen (actie van december 2003). Ik wil echter een geheel draadloos netwerk, waar verschillende pc's en een (centrino dus WLAN) laptop in worden gehangen.

Optie 1 is een Access Point aan de router hangen. Die komt dan in 1 van de 4 poorten van de router. Elke pc in m'n netwerk kan dan gebruik maken van de router via het Access Point.

Mijn vraag is dan: kan elke pc of laptop onafhankelijk gebruik maken van die ene poort op de router via het Access Point? Of moet ik om internet te delen dan weer wizards en zo gaan draaien (alles draait op XP Prof UK) en er voor zorgen dat er altijd een pc aanstaat die als soort van server verbonden blijft met het internet. Of is die onafhankelijkheid van internet gebruiken op elke pc afhankelijk of er een DHCP-server in het Access Point zit.

Anders zou ik namelijk liever een andere optie nemen, namelijk een geheel draadloze router-modem. Volgens mij regelt zo'n ding namelijk alles en dan kan ik volgens mij sowieso met elke pc draadloos en onafhankelijk het internet op en bestanden delen.

Eigenlijk komt m'n vraag hierop neer: zijn een bedraad modem-router met Access Point en een Wireless modem-router twee gelijke dingen met precies dezelfde mogelijkheden of zijn er belangrijke verschillen.

Ik hoop dat alles nog een beetje duidelijk is. Bedankt alvast voor de antwoorden.

Kijk maar eens op de site van draytek

http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=kernel_data_inpage_error

ik heb zelf een kabel aansluiting maar met een draytek vigor 2200W.
Hier zit 1 computer met een utp kabel op aangesloten en twee laptops draadloos.
Alle drie tegelijk het www op geen probleem.
Ik werk twee keer met xp pro en 1 keer met win 2000 pro.
even een klein bedrijfs netwerkje gemaakt en het werkt probleemloos.
achter de vaste pc een printer en even gedeeld en vanaf elke pc/laptop kunnen we ook nog printen. vaste pc moet dan wel aanstaan.
Dus ik zou dan voor een router kiezen met print server.

suc6.

en er voor zorgen dat er altijd een pc aanstaat die als soort van server verbonden blijft met het internet
De router is Always On, de modem verzorgt de verbinding en niet de pc
Optie 1 is een Access Point aan de router hangen. Die komt dan in 1 van de 4 poorten van de router. Elke pc in m'n netwerk kan dan gebruik maken van de router via het Access Point.
geen probleem

en het instellen van wereless en bedraad is het zelfde, alleen de snelheid wil we eens tegenvallen, maar dat legt aan hoe ver je de access point van je pc heb staan

Bedankt voor de hulp.

Het is een Conceptronic Access Point (C54AP) geworden met 2 Conceptronic Wireless LAN kaartjes. Was aantrekkelijk geprijsd op de PC Dumpdag.

Verbinding met laptop is inmiddels gerealiseerd. Hopelijk ook dit jaar nog met de andere pc's ;)

Als je de laptop al aan het internet heb hangen dan gaat de rest ook lukken.

Suc6.

Ik wil graag even inhaken op de vraag van Ytos.

Ik wilde hetzelfde doen.
Ik werk met een Motorola Surfboard modem en een @home kabel verbinding.
Nu heb ik een laptop aangeschaft en wil die ook op het netwerk en internet zetten.
Ik werk met de Sitecom DC202 S4( niet draadloos dus )
Op de laptop draadloos op het netwerk en internet te krijgen wilde ik dus een accespoint aan de router hangen.
De laptop is een bekend verhaal op die dan te verbinden.
Kan dit met mijn bestaande router en @home?
Want de router werkt met het L2TP protocol.
Ik wilde even weten of ik hier problemen mee krijg.

M.v.G.....en allemaal de beste wensen voor 2004.

Rosco,

ik heb zelf ook kabel van @home met het 21 com modem dus ouder dan jouw motorola modem en dat werkt ook perfect.
1 pc aan router (draytek vigor 2200w) en 2 laptops draadloos.
Als ik jou was zou ik ook proberen om een sitecom accespoint er bij te kopen, zelfde merk moet dus altijd met elkaar kunnen werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan