wireless router op wanadoo livebox

Status
Niet open voor verdere reacties.

leobro

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2006
Heb sinds gister de livebox van wanadoo.Via draad naar laptop verloopt installatie probleemloos,maar de bedoeling is dat het draadloos gebeurd via een router.Wanadoo helpdesk verteld alleen dat het kan maar mogen daarbij geen hulp verlenen.Op internet lees ik veel verschillende manieren waarop het mogelijk is,de een zou eenvoudig zijn en de ander gebeurd met veranderen van IP en DNS nummers.Op netwerk gebied ben ik echt een leek en ben al een hele dag bezig.Kan iemand op z'n janboerefluitjes uitleggen hoe dit moet.Draai op windows xp,de router is een linksys wrt45g en de wanadoo livebox zit daarvoor.Alvast bednkt.

livebox + linksys router

Tot zover was het me ook gelukt.Met een normale modem voor de router werkt het ook gewoon maar de livebox doet moeilijk waarschijnlijk omdat daar ook al een router in zit.

Hoi
In je livebox zit inderdaad een router
Kijk even of je die linksys ook als acces point kan gebruiken.
Heb ik ook alleen met een USR router.

Groeten Ed

Hallo leobro.

1.. Stel de linksys zo in dat dhcp uit staat, en dat het ipadres van de linksys en dezelfde range zit als die van de livebox.
2.. Sluit dan de lanaansluiting van de livebox, aan op een van de lanaansluitingen van de linksys

Zo zou het gewoon moeten werken, op deze manier gebruik je het router gedeelte niet van de linksys, en funtioneerd die alleen als switch en accesspoint.

Groetjes Erik Rothuis

livebox+router

OK.Had m'n router al via een lan poort aangesloten.Dus probeerde via het ip adres in de router te komen om dhcp uit te zetten en het ip adres van de livebox te plaatsen maar werd toen ineens in de live box ingelogd.internet geprobeerd en lopen als een trein(download 1700 kb/s).Heb dus niets in de router verandert
Zal helaas nu moeten uitzoeken hoe ik m'n router kan benaderen om hem te beveiligen maar ben als de dood dat ik dan alles weer naar de *****n help.
Bedankt voor alle hulp.

Zet je de vraag dan ook even op opgelost?

Groetjes Erik Rothuis

Dit werkte perfect! Alle indicators staan in Azereus weer op groen.
Bedankt!

Niels

Hallo leobro.

1.. Stel de linksys zo in dat dhcp uit staat, en dat het ipadres van de linksys en dezelfde range zit als die van de livebox.
2.. Sluit dan de lanaansluiting van de livebox, aan op een van de lanaansluitingen van de linksys

Zo zou het gewoon moeten werken, op deze manier gebruik je het router gedeelte niet van de linksys, en funtioneerd die alleen als switch en accesspoint.

Groetjes Erik Rothuis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan