Wireless Speedtouch connectie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emilep

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2005
Berichten
7
Wie kan me verder helpen.
Ik ben in het bezit van 2 Medion P4 computers met XP en inmiddels SP2 geinstalleerd. ADSL via xs4all via UTP kabel op computer 1 werkt prima. Op computer 2 wireless een probleem. Wel verbinding, maar kan geen webpagina's openen of soms alleen bij het begin, maar doorklikken gaat dan al niet meer. Email ontvangen gaat, maar verzenden niet. Het lijkt dat de problemen na installatie van SP2 zijn ontstaan, maar dat weet ik niet zeker. XS4all kan me niet verder helpen, KPN ook niet. KPN denkt aan een conflict met de firewall, maar die staan dus inmiddels allemaal uit. In ieder geval denkt iedereen aan een softwareprobleem, maar welk en hoe op te lossen. Graag suggesties.
Alvast dank,

Emile
 
werkte het voor de installatie van sp2 wel? verwijder deze dan eens. En ik zou je firewall ook verwijderen....
 
SP2 relatie met Wireless probleem

Harmen, dank voor je snelle reactie. Volgens de Microsoft online helpdesk kan het geen SP2 probleem zijn. Tenminste bij hen zijn geen problemen met Wireless verbindingen in combinatie met SP2 bekend. Verder kon men mij niet helpen.
De Firewall(s) heb ik inmiddels uitgezet (Windows) of verwijderd (Mc Afee) via de standaard verwijdertools, dit leverde verder geen resultaat op; nog steeds geen webpagina's. SP2 durf ik nog even niet te verwijderen. Ik krijg wel bij het inloggen soms een webpagina te zien (inladen duurt lang = 3 a 4 minuten), maar als ik dan een andere pagina ga kiezen komt weer de witte pagina "kan geen pagina vinden".
Volgens mij zit er nog ergens een instellings(software)fout, maar waar ?!?
Zoals eerder aangegeven hebben XS4all en KPN voor hun relevante alle instellingen al doorgelopen en stonden deze goed. Dus er is een (prima) verbinding.
HELP !!!
(betreft een ALCATEL/THOMSON ST 580 modem met de standaard bijgeleverde USB wireless aansluiting)
 
Graag gedaan hoor.

Neem maar even van mij aan dat er wel degelijk problemen zijn met SP2 icm wireless of Bill dat nou wil of niet.

Ik heb een tijdje vorig jaar op een helpdesk gezeten en hier kwamen bijna dagelijks mensen met klachten dat na installatie van dat SP2 het internet het niet meer werkte. Wij gaven dan als het advies SP2 verwijderen.

Dit kan overigens erg éénvoudig hoor. Gewoon naar je configuratiescherm -> software -> en daar vind je SP2. Ik zou het zelf gewoon proberen. Waarom zou je het niet willen eigenlijk?

Overigens moet kpn jou gewoon helpen hoor. Maar voordat je hen belt even dat SP eraf incl de firewall (maar dit heb je al gedaan)

Zoals eerder aangegeven hebben XS4all en KPN voor hun relevante alle instellingen al doorgelopen en stonden deze goed. Dus er is een (prima) verbinding.
Er is een prima verbinding tussen modem en pc, niet met het internet!

Rest mij nog één vraag; Werkte het wel voor de installatie van dat SP?

succes
 
Laatst bewerkt:
SP2 er dan maar af...

Harmen, dank.
tja wat is er op tegen om SP2 weer er af te halen. Nou ik dacht zo dat ik dan wat extra beveiligingen en extraatjes weer kwijt zou raken wat natuurlijk niet hét probleem hoeft te zijn zeker niet als daardoor de wireless verbinding via de USB Speedtouch 120g adapter weer werkt want inderdaad voor ik SP2 installeerde werkte alles wel. Maar het vreemde is dan dat het ook even (met intervallen) nog werkte na de SP 2 installatie.
Maar in ieder geval ga ik vanavond aan de slag met het verwijderen, ben benieuwd. Je hoort nog van me.
Groet,

Emile
(KPN kwam er ook niet echt uit, ik ben wel door 3 medewerkers te woord gestaan).
(misschien kan ik op een later tijdstip als het weer werkt toch nog wat belangrijke onderdelen uit SP2 toevoegen?)
 
Ik zou het inderdaad verwijderen, als het daarna gewoon werkt, kan je het SP er altijd weer opetten. Dit heeft bij mij thuis met een gewone utp verbinding voor de oplossing gezorgt.

Wel kan ik je aanraden om sp2 er af te halen en als je het weer gaat installeren zorgen dat je geen andere firewall hebt geinstalleert.

Ik vermoed, gezien de problemen op mijn vast pc, dat het hier wel eens mee te maken kan hebben.


succes vanavond :)



ps: wat KPN betreft, waarschijnlijk alleen de eerst lijn aan de telefoon gehad? Als het nog niet werkt na het verwijderen van SP2 zou ik nog een keer bellen en dan door laten sturen naar de tweede lijn!!!! (desnoods afspraak maken dat zij terug bellen. )
 
SP1 verwijderd en......... weer verbinding. Nog wel niet zo snel als in eerste instantie, maar het werkte weer.

Toch wel slordig dat er niet gewaarschuwd wordt dat het installeren van SP2 problemen kan geven met het Wireless gebeuren.

Aan de slag gegaan om de modem "verder dicht te timmeren"en van WEP naar WPA encryptie gegaan. Nou en dat had ik dus niet moeten doen want nu heb ik weer geen verbinding ook niet op de "moeder " pc die met een UTP kabel is verbonden dit ondanks het steeds weer opnieuw instellen met juiste wachtwoorden, etc. etc.

In het weekend ga ik er maar weer eens goed voor zitten, maar of ik er zelf nog uit kom....

Dank voor alle adviezen,
groet, Emile
 
Correctie (SP2 dus):

SP2 verwijderd en......... weer verbinding. Nog wel niet zo snel als in eerste instantie, maar het werkte weer. Toch wel slordig dat er niet gewaarschuwd wordt dat het installeren van SP2 problemen kan geven met het Wireless gebeuren.
Aan de slag gegaan om de modem "verder dicht te timmeren"en van WEP naar WPA encryptie gegaan. Nou en dat had ik dus niet moeten doen want nu heb ik weer geen verbinding ook niet op de "moeder "oc die met een UTP kabel is verbonden dit ondanks het steeds weer opnieuw instellen met juiste wachtwoorden, etc. etc. In het weekend ga ik er maar weer eens goed voor zitten, maar of ik er zelf nog uit kom..
Dank voor alle adviezen,
groet, Emile
 
Hoi Emile,


Helaas heb ik geen kaas gegeten van die nieuwe standaard (wpa dus) Maar WEP is volgens mij ook echt wel voldoende, doe het zelf er nu een jaar mee en heb, voor zover bekent, nog geen last gehad van nieuwsgierigen.


Ik zou SP2 er gewoon weer opzetten maar als je dat doet even de firewall en virusscanner er af laten/halen.


ben trouwens blij dat ie het weer doet. (of toch niet meer inmiddels?)

succes
 
Vervolg:
Inmiddels de moeder pc weer aan de praat. Op een of andere onverklaarbare wijze was op de connectie pagina van de Speedtouch 580 de @xs4all achter de username weggevallen waardoor er geen verbinding meer gemaakt werd. (Eigenlijk niet vreemd want die is bij de installatie ook nooit ingevuld en volgens de handleiding hoeft dit ook niet, maar volgens de KPN helpdesk nu dus ineens weer wel). Maar het werkt in ieder geval en daar ben ik alweer blij mee.
Nu nog de wireless pc via de 120g adapter op SP1 aan de praat zien te krijgen, wie weet was dit (de toevoeging van @xs4all) naast SP2 ook onderdeel van het probleem; continuing story.
Groet,
Emile
 
vervolg: Xp opnieuw geinstalleerd omdat ik toch ook het idee had dat ik bepaalde bestanden mistte door het gehele gebeuren. Onder begeleiding van KPN de wireless adapter met zijn encryptie juist geinstalleerd. Via de 2e lijn na veel doorvragen en uitproberen erachter gekomen dat SP1 dus geen WPA (PSK) ondersteunt en dat daar vorige keer dus ook mijn probleem zat. Dus nu maar even met de WEP encryptie werken en straks met SP2 maar weer eens proberen of we WPA geactiveerd krijgen. Internet werkt nu -weer- 100%, nu nog Outlook Express configureren (of toch maar op Firefox overgaan...) en dan kunnen we hopenlijk weer een tijdje vooruit.
Iedereen die geholpen heeft met het oplossen van de problemen: hartelijk dank.
Groet,

Emile
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan