Wireless start niet automatisch / HP Battery alert

Status
Niet open voor verdere reacties.

jblommerde

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Beste mensen,

Ik heb m'n laptop voorzien van Windows 7 home premium, het is een compaq presario CQ60 (p/n NY236EA).
Echter mijn al langer bestaande probleem is er niet mee opgelost, als ik de laptop start verschijnt er eerst een melding dat internal battery bad is (error 602), op de website gezocht van HP maar wat ze daar als oplossing aandragen vind ik niet terug in mijn bios.
De biosbatterij is overigens al wel vervangen door een nieuwe. Wie weet raad om deze melding weg te krijgen ???

Vervolgens start mijn laptop op, maar ik moet telkens mijn wireless-knopje indrukken om hem te activeren, nu zijn er tal van oplossingen te vinden, om services automatisch te laten starten e.d. maar helaas dat doet hij allemaal niet. doe ik iets fout of hebben jullie nog andere tips ??

Alvast bedankt !!

Jac

Start eens op op netstroom zonder batterij, want dit niet op de batterij slaan?

Ja een goed tip, echter dit heb ik al geprobeerd, inderdaad is de "accu" slecht, maar hij praat over "de internal battery", deze is vervangen, de accu niet, echter we willen alleen van die melding af !!

Toch bedankt.

Nou dat kan kloppen, want zoals gezegd die is inderdaad stuk. Echter ik kan er mee leven dat hij stuk is , ik gebruik hem momenteel slechts alleen met de stekker in het stopkontakt. en gelijk heb je ook vwb het opstarten zonder accu, dan is de melding weg. Dit is dus de enige oplossing, want uitzetten met de battery erin is zover ik in de bios kan zien geen optie....in ieder geval hartelijk dank voor deze bruikbare tip.

Weet je toevallig ook hoe ik m'n wireless adaptor automatisch kan laten starten ??

thanks!!
Jac

Wat je Wlan betreft, wanneer is het begonnen dat je deze telkens aan moeten zetten?
Als je een moment kan aangeven, zou je een systeemherstelpunt terugzetten met die datum.

Ik vraag dit specifiek, omdat er ook laptops zijn waar dit altijd zo moet?

Anders toetsenborddrivers eens opnieuw installeren.
Mogelijk heb je een partitie met drivers, een drivercd. Zo niet ga dan naar HP en haal de drivers op.

Laatst bewerkt:
Beste Zoeff, Allereerst wil ik je hartelijk danken voor het meedenken en het aandragenm van oplossingen.
De volgende actie's heb ik ondernomen om beide problemen te verhelpen of in ieder geval de melding toch niet meer te krijgen.
Battery alert: Inderdaad blijkt het de "accu"te zijn, ik heb het "binnenwerk"van de acuu gesloopt, zodat ik hem er voor het zicht toch gewoon in kon doen.
Voorwat betreft Wlan: Windows 7 schakelde de wlan bij het opstarten niet automatisch aan, nadat ik de driver van de HP- site had gedownload (wireless-assistent) was het verder een fluitje van een cent !!

Nogmaals dank, en ik zet de vraag als "opgelost"

groetjes,
Jac Blommerde

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan