Wireless tv-transmission

Status
Niet open voor verdere reacties.

stoffel1971

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 apr 2007
Hallo,

Ik heb nogal wat problemen met de coax-kabel die vertrekt vanuit de aansluitdoos op zolder en toekomt in de woonkamer.

Daarom zou ik deze willen vervangen door een draadloos systeem die de coax-kabel kan vervangen.

Opzoeking op internet leiden mij naar wireless twisted-pair transmitters, maar volgens mij worden deze eerder gebruikt voor beveiligingscamera's.

Kan iemand mij zeggen wat ik wel nodig heb ?

Ze zijn er ook voor een coax voor de radio tv signalen, en vaak zijn ze universeel, er staat er toevallig eentje in de Gamma folder, maar ook Marmitek heeft ze.

Ze zijn wel gevoelig voor storingen, dus verwacht er niet te veel van.

Een goede kabel met weinig dB verlies per meter, achter een goede antenneversterker, kan ook uitkomst bieden, in dit geval geen spul van een bouwmarkt.

Ze zijn wel gevoelig voor storingen, dus verwacht er niet te veel van.
Een goede kabel met weinig dB verlies per meter, achter een goede antenneversterker, kan ook uitkomst bieden, in dit geval geen spul van een bouwmarkt.

De draadloze systemen zijn zeer gevoelig voor storing van buitenaf, vooral magnetrons blazen het beeld volledig weg en het geluid wordt dat van een bromfiets zonder demper die door je woonkamer rijdt...... Kabel met goede versterker , bijv. Hirschmann, werk veel beter....

De draadloze systemen zijn zeer gevoelig voor storing van buitenaf, vooral magnetrons blazen het beeld volledig weg en het geluid wordt dat van een bromfiets zonder demper die door je woonkamer rijdt...... Kabel met goede versterker , bijv. Hirschmann, werk veel beter....

Hé, een papagaai.:)
Volgens mij, staat dat er ook.:confused:

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik had ook al gelezen dat TV Anywhere van Marmitek interferentieproblemen kent met draadloos internet.

Ik zal dan maar proberen mijn kabel te vervangen, wat niet evident zal zijn :confused:

Er zit bijzonder veel kwaliteitsverschil in coax kabels en aansluitingen, en ook de lengte speelt mee, dus wat ik eerder aangaf, een kabel met het minste verlies gebruiken, en goede pluggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan