Wireless Ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik ben aan het experimenteren met Ubuntu. Voorlopig op een laptop vanaf een USB stick.
Ik probeer nu wireless vanaf een netbook ( remix versie) maar weet bij g*d niet wat en waar je moet invullen om wifi te kunnen gaan. Op een ander notebook ging het goed op dit netbook doemik iets verkeerd denk ik. Kan iemand me helpen met invullen? :o
Uiteraard begin ik met VPN connections aan te klikken dan krijg ik een window waar van ik meteen niets meer begrijp. Vanaf daar dus even help :)

Kijk even hier, met de aantekening dat je ndiswrapper niet moet gebruiken op het moment dat je draadloze netwerkkaart door ubuntu al direct herkend/ondersteund wordt. [ndiswrapper is bedoeld om Windows drivers te kunnen gebruiken binnen Linux als Linux niet zelf een driver ervoor heeft.]

Succes,

Tijs.

Kijk even hier, met de aantekening dat je ndiswrapper niet moet gebruiken op het moment dat je draadloze netwerkkaart door ubuntu al direct herkend/ondersteund wordt. [ndiswrapper is bedoeld om Windows drivers te kunnen gebruiken binnen Linux als Linux niet zelf een driver ervoor heeft.]

Succes,

Tijs.

Ik bedoel het veel makkelijker. Op een Vista laptop was het geen probleem. Nu lukt het op een xp netbook niet als ik gewoon invul wat ik denk te moeten invullen en dus doe ik iets verkeerd. Ik geef even in volgorde aan wat ik tegen kom.

Ik ga naar rechts boven >> enable networking >> edit connections. krijg ik een window networkconnections>> wireless> add >dan een window om te configureren: ssid leeg, mode (infrastructure),bssid leeg,macadress leeg MTU automatic dan klik ik naar wireless security (WPA WPA2 personal) password leeg: hier vul ik mijn vereiste password in voor mijn netwerk maar kan dan niet applyen dus dan ga ik terug en vul bij ssid hetzelfde password in en kan dan wel in het security venster op apply klikken maar het levert niets op. Meteen volledig afgeknapt hier haakt toch 95 % volledig af?? terwijl met een simpele instructie alles in een seconde geregeld kan worden ??? Snap je nog wat ik bedoel???

Tijs ik heb even gekeken in de door jou aanbevolen instructies daar ben je een week mee bezig :) Terwijl het mij even alleen gaat om waar ik wat moet invullen in de windows die je te zien krijgt. Ik hoef geen betogen en achtergronden. Gewoon password invullen en karren maar, maar waar moet dat ?? In vista klopte het meteen bij xp doe ik kennelijk iets verkeerd. Ik wil dus met mijn netbook inloggen op mijn wireless netwerk dat wpa2 beveiligd is. In windows moeten de notebook gebruikers dus alleen even het wachtwoord intikken en klaar is kees dat is met ubuntu toch ook zo?? In die Vista laptop ging het meteen goed. Is dat anders met XP ??

Als de hardwareondersteuning geregeld is kun je vanaf pagina 4 de verbinding gaan opzetten.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan