Wireless valt steeds maar uit!

Status
Niet open voor verdere reacties.

NeedForSpeed

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2008
Berichten
245
Hoi,

Wij hebben sinds kort ziggo aangevraagd omdat we gingen verhuizen en zo'n hd ontvanger erbij wouden.
Het probleem is we hadden hem tijdelijk aangesloten in het oude huis maar sinds we in het nieuwe zitten en alles hebben aangesloten werkt het normaal dat dacht ik tenminste.
Als ik op de 3e verdieping zit ( zolder ) dat is de verbinden heel traag, en als ik bijv disconnect doe op mijn laptop en probeer terug te connecten.
Zegt hij unable to reconnect. Ik had ergens gelezen dat een router max 45 meter.
en dat is onmogelijk. dat haal ik niet dus. hoe kan dat? en hoe is het te verhelpen?

Met vriendelijke groet,
NFS
 
bekend probleem
45.meter op een open veld maar je zit met vloeren en wanden waar staal in zit en die hou een hoop tegen
je zou hem op de 2 de verdieping neer kunnen zetten of op een andere plek maar dat is uit proberen


suk 6 wim
 
Als ik op de 3e verdieping zit ( zolder ) dat is de verbinden heel traag, en als ik bijv disconnect doe op mijn laptop en probeer terug te connecten.
Zegt hij unable to reconnect. Ik had ergens gelezen dat een router max 45 meter.
en dat is onmogelijk. dat haal ik niet dus. hoe kan dat? en hoe is het te verhelpen?

.... toch niet Vathorst toevallig hè :p
Is dat 'nieuwe' huis ook écht een nieuw huis en hoeveel betonnen vloeren zitten daartussen.
Er zijn een aantal oplossingen mogelijk:
- Zet - indien mogelijk - de router op de tussenverdieping, zodat er in elk geval een betonnen vloer minder tussen zit.
- Een z.g. range-extender .... ehh .... welk merk router heb je?
- En is dit een wirelss-N router, of wireless-G?
 
Laatst bewerkt:
Nee geen vathorst, schothorst. en dat kan niet omdat de internet kabel ding beneden zit en niet boven. en ik heb G wireless router. cisco WRT54G2
 
Nee geen vathorst, schothorst. en dat kan niet omdat de internet kabel ding beneden zit en niet boven. en ik heb G wireless router. cisco WRT54G2

.... dan blijven: een andere router, of een accesspoint ofwel range-extender.
Persoonlijk zou ik er - indien maar enigszins mogelijk - de draadloze router op een andere verdieping te plaatsen.
Je hebt geen antwoord gegeven op de vraag: hoeveel betonnen vloeren; je hebt het over de derde verdieping. Ik tel even:
Beganegrond naar eerste: 1 vloer; 1e naar 2e: 2e vloer; 2e naar 3e: 3e vloer.
Als dat allemaal beton is, klopt je probleem precies ...... er treed een aanzienlijk signaalverlies op, zéker met een wireless-G router.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan