Wireless valt weg, reboot weer terug. Atheros.

Status
Niet open voor verdere reacties.

djstayla

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2006
Hallo, Thuis heb ik een Packard Bell laptop waarvan de wireless na verloop van tijd (tijd verschilt) uitvalt. Hij geeft dan aan dat er geen netwerkverbindingen gevonden kunnen worden.

Er zit een Atheros wirelesskaart in AR 5007EG.

Drivers heb ik via de website van Packard Bell geinstalleerd, maar het blijft aanhouden.

Het is vrij irritant wanneer je snachts je laptop aan laat staan via nieuwsgroepen en er sochtends achterkomt dat die na 10 minuten geen verbindingen meer vind :evil:

Ik heb zonet de driver atheros_wifi_9.2.0.113.0-w7 gedownload die ik tegenkwam via een topic, helaas zit ik op werk nu en kan ik dit vanavond pas installeren.

Ik ben op het forum niet specifiek deze vraag tegengekomen, vandaar dat ik hem hier even stel.

Kort samengevat:
Laptop aan - Wireless verbinding maken - goede verbinding.
Na een tijdje - Wireless verbindingen weg - geen verbindingen zichtbaar meer.
Na rebooten alles weer in orde.

Gaat om Windows 7 premium 32bit.

Wie o wie kan mij helpen :cool:

Toch wel raar dat je als systeembeheerder zo hulp moet vragen :D:P

Laatst bewerkt:
komt de verbinding ook terug als je de router reset? Een probleem wat voor kan komen is dat je een desync krijgt tussen router en ontvanger. Dit wordt vaak veroorzaakt door de router (omdat de router volloopt met teveel verbindingen of om een andere reden te druk is). Het probleem hoeft dus niet alleen aan de laptop kant te liggen, vaker dan niet is het een router probleem. Natuurlijk kun je natuurlijk altijd de uitzondering treffen :P

komt de verbinding ook terug als je de router reset? Een probleem wat voor kan komen is dat je een desync krijgt tussen router en ontvanger. Dit wordt vaak veroorzaakt door de router (omdat de router volloopt met teveel verbindingen of om een andere reden te druk is). Het probleem hoeft dus niet alleen aan de laptop kant te liggen, vaker dan niet is het een router probleem. Natuurlijk kun je natuurlijk altijd de uitzondering treffen :P

De verbinding is nog steeds actief dan (wireless) als ik via een andere laptop bezig ben of met bv de iphone.

Het is ook zo dat er totaal geen verbindingen meer zichtbaar zijn draadloos (buren etc).

Dit is alleen maar op de packard bell :confused:

De router is een Sitecom die van UPC afkomt (Fiber 60).

De verbinding is nog steeds actief dan (wireless) als ik via een andere laptop bezig ben of met bv de iphone.

Het is ook zo dat er totaal geen verbindingen meer zichtbaar zijn draadloos (buren etc).

Dit is alleen maar op de packard bell :confused:

De router is een Sitecom die van UPC afkomt (Fiber 60).

Tot zover geen problemen meer gehad met de nieuwe firmware! :cool:

Welkom op Helpmij, Oscar! Mooi dat je wil helpen, maar dit topic is intussen bijna twee jaar oud. Let in het vervolg op de datum :)

Ook zie ik dat je in je profiel een commerciële website hebt opgegeven. Dit mag, maar alleen als je daarvoor een vergoeding betaalt aan onze vereniging. Ik verzoek je bij deze om via dit formulier met ons contact op te nemen over verdere details daarover, en om de link in de tussentijd alvast uit je profiel te verwijderen. Dankjewel, en ik wens je namens alle moderators veel postplezier op Helpmij!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan