wireless verbinding valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

rayplay

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2005
Ik heb een belkin wireless G router (802.11g). Besturingssysteem windows XP een pc die eraan is aan gesloten en ik wil met me laptop wireless werken. Heb ook een firewall van norton.

Nu heb ik twee vraagjes. Graag wil ik een password zodat ik mijn draadloze internetverbinding kan beveiligen en ik wil graag draadloos kunnen internetten met me laptop.

Dit eerste wil ik graag weten hoe ik dat doe en het laatste lukt wel, maar als ik ga downloaden enz dan gooit hij internet eruit. Alleen kleine bestandjes kunnen wel. Ook als ik een virusupdate doe. Dan gooit hij met eruit. Heb wel internet, maar niet lang.

Wie kan mij helpen.

Hier lees je alles over het beveiligen van je draadloze netwerk.

Wat betreft je verbinding.
Is je bereik goed?
Zijn er veel ander netwerken in de buurt?
Probeer anders eens een ander kanaal in te stellen, helpt soms ook nog wel eens.

Kijk aan een nieuw Moderator ! uit Friesland.

Proficiat.

Bedankt

Bedankt voor de info. Wachtwoord is ingesteld. Alleen nu nog me verbinding.

Ben nu erachtergekomen dat als hij download hij gewoon wegvalt. Dan maakt hij wel weer verbinding, maar heeft hij meestal niet het bestand helemaal gedownload.

Heeft het misschien te maken met de plaats van mijn router?? Mijn pc staat namelijk boven en mijn modem staat beneden. Moet ik hem nu dichterbij me modem zetten of bij me pc. Hij staat nu naast me pc.

Je kan beginnen dicht bij je computer en verder zo de afstand steeds meer opbouwen.

mja uit ervaring heeft dit meestal niet veel te maken met de afstand... het kan natuurlijk he dus moest het zo werken des te beter...

wat je best ook doet is eens controleren op spyware!
grote oorzaak soms van wegvallen verbinding!

in ieder geval laat weten hoe je het opgelost hebt he! ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan