Wireless Verbinding via PCMIA kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

blink

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2002
Berichten
22
Beste Helpmij'ers,

Ik heb een laptop met een ethernetkaart en modem, Hiermee heb ik een netwerk gemaakt met een andere computer via een router en internetkabelmodem.
De ethernetkaart en de modem zijn niet meer aangesloten.

Nu heb ik een Acces Point gekocht en een PCMIA wireless adapter. Deze zorgt voor een draadloze verbinding tussen Access Point en adapter.

Dit werkt want op de taakbalk verschijnt er een netwerkje. Als je hier op klikt geeft hij een verbinding aan met de volgende eigenschappen:

Draadloze netwerkverbinding peer - to - peer.
Snelheid: 54MBps
signaalsterkte = uitstekend.

Maar nu het probleem:

Wat ik ook doe ik krijg geen verbinding internet of E-mail en ook lukt het niet om een netwerk te maken.

Het is net of de laptop dit netwerkje niet herkent? Alhoewel het wel aanwezig is.

Wie weet raad?
 
Het kan zijn dat je het internet niet hebt gedeeld, check dit eerst even
 
re

Beste Tha Devil,

Ik heb dit nog een keer nagekeken en opnieuw ingesteld.

Waneer ik verbinding wil maken dan zie ik wel het lampje activity knipperen op dewireless adapter zodat hij zoekt naar comminucatie. (Na twee keer knipperen stopt hij ermee en komt er een foutmelding geen verbinding.


groetjes

blink
 
Ja dat komt denk ik omdat hij het internet probeerd te zoeken, ik zou ff naar je netwerk locaties gaan en dan rechtermuis op je internet, naar het tabblad Geavanceerd, en dan Internet delen aanvinken
 
Als ik het goed begrijpt, heb je via de laptop wel internet gehad via de netwerkkaart? Misschien staat deze dan nog standaard aan en de PCMIA nog uit.
 
Kun je de andere computer pingen?

Start-uitvoeren command ping 192.168.0.1 (Of welk adres die andere computer dan ook mag hebben..)
 
Probleem opgelost

Beste Helpmij'ers,

Het probleem van geen verbinding met mijn netwerk via acces point en PCMIA- kaart is opgelost.

Op mijn Access Point configuratie heb ik bij default Gateway het vaste IP adress van mijn ROUTER in moeten vullen.

En op de laptop heb in het configuratischerm, systeembeheer, services, wireless Zero configuration: In het tabblad algemeen het opstarttype op uitgeschakeld moeten zetten.

Nu werkt het wireless netwerk perfect met een dekking van 75 tot 96%.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp Helpmij'ers

TvdB
 
Mooi, veel suc6 ermee :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan