wireless verbinding wil niet lukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicole vd zee

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2005
Ik heb geprobeerd een wireless verbinding te maken met een sitecom WNBreedband router 54g
Ik maak gebruik van @home breedband.

Volgens mijn PC ben ik verbonden met het lan-netwerk, maar helaas als ik de email of internet opstart, kan hij de provider niet vinden. Omdat ik niet zo'n heel erg computertallent ben wat dit soort dingen betreft, heb ik wellicht iets heel eenvoudigs niet gedaan.

Wie kan mij helpen ?

Waarschijnlijk dien je het mac-adres van je pc te klonen in je router. Ook moet je de hostname die je van @home hebt gekregen invoeren in het configuratiescherm van je router.

Bedankt voor je reactie, maar eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe ik dit moet doen ?!

ieder geval is het nuttig dat je de handleiding van je router erbij pakt en dan naar de site van @home gaat. daar vind je een help-sectie waar uitgelegd wordt hoe e.e.a. in te stellen. dit instellen doe je allemaal in het configuratiescherm van je router via een ip-adres wat staat vermeld in je handleiding.

Ik ga zeker eens bij @home kijken.
Wat beterft het ip adres, ik denk te weten wat je bedoeld, maar zal het nog eens checken. heb wel nog een vraag, na enig zoekwerk op internet las ik op de helpsite van internetverbindingen, dat er twee netwerkkaarten nodig zijn voor draadloos verkeer. Nu is het geval dat ik geen gebruik maak van een usb silicom ethernet adapter om verbinding te maken met internet. Zou dat iets kunnen uitmaken ?

2 netwerkkaarten? nee hoor. 1 wireless kaart of 1 wireless usb-dongle werkt gewoon. maar omdat @home het mac-adres van de door hun geleverde kaart verwacht, dien je dat mac-adres in te voeren in je router. dat kan door te "clonen" of door handmatig invoeren. maar clonen kan alleen als je de pc nog met een kabel aan je router hebt verbonden met de @home netwerkkaart in de pc.handmatig invoeren is in jouw geval het makkelijkst. dan "ziet" @home het juiste mac-adres en heb je draadloos internet.

Ik ga het morgen zeker weten proberen !
Alvast bedankt en je hoort van mij als het gelukt is.

Nicole

Geplaatst door erbicom
2 netwerkkaarten? nee hoor. 1 wireless kaart of 1 wireless usb-dongle werkt gewoon. maar omdat @home het mac-adres van de door hun geleverde kaart verwacht, dien je dat mac-adres in te voeren in je router. dat kan door te "clonen" of door handmatig invoeren. maar clonen kan alleen als je de pc nog met een kabel aan je router hebt verbonden met de @home netwerkkaart in de pc.handmatig invoeren is in jouw geval het makkelijkst. dan "ziet" @home het juiste mac-adres en heb je draadloos internet.

Clonen met @home is totaal niet nodig. Enige wat je dient te doen is je pcnaam die je van @home gekregen hebt in te voeren in de router

Bij mijn neef moest het toen wel, maar dat is alweer 2 jaar geleden. zou dat ondertussen veranderd zijn dan?
Zo ja, heb ik weer wat geleerd :)

Heb nu ongeveer 5 jaar @home en leg het ook regelmatig aan maar heb nog nooit een macadres hoeven clonen

Helaas, ik heb van alles geprobeerd, maar het wil nog steeds niet lukken.
We blijven gewoon proberen !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan