wireless web encryptie onder win98

Status
Niet open voor verdere reacties.

knackje

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2002
Berichten
563
Hallo,

Net ff gezocht maar geen duidelijk antwoord op mijn vraag. Heb een bedraad en draaloos netwerk draaien. En alles werkt prima. Alleen heb ik voor een nieuwe pc nu een "WL-012 - Wireless Network USB Adapter" van sitecom gekocht en geinstalleerd. Wanneer ik met de bijgeleverde tool op een netwerk scan komt keurig het desbetreffende netwerk te voor schijn.

Mijn netwerk heb ik beveiligd met een web encryptie key. waar moet ik die bij win 98 invoeren. Bij win xp kan ik dat gewoon bij de eigenschappen van de netwerk kaart doen.

Ik heb gekeken of die mogelijkheid er was om dat via die tool can sitecom te doen maar daar is het alleen mogelijk om keys te maken. Heb het toch maar geprobeerd daar mijn key in te voeren. Helaas kreeg ik toen nog steeds geen ip van de wireless router.

Ik hoop dat iemand mij ff op weg wil helpen. want met wireless en win 98 ben ik niet zo bekend.

alvast bedankt daar voor
 
Heb een Kobishi (ja weet het maar was toen niet wijzer) en dan kreeg ik een mooie uitleg bij.
Eerst de router instellen en dan de adapter via de software van de USB adapter de WEP keys daar invoeren. Router bij voorkeur instellen middels vaste netwerk kabel. Zal vanavond doc opzoeken.
 
Nog een poging

Heb WEP 128 eruit gehaald om file kleiner te maken
 

Bijlagen

  • encryptie_goed_nl.zip
    83,4 KB · Weergaven: 45
Ik zal vanaond ff kijken of ik er wat aan heb. Alvast bedankt voor de moeite

knackje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan