Wireless werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerry123

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2010
Hoi,

Ik krijg, als ik mijn linksys WUSB54GC wil installeren, het bericht: kan netwerkadapter niet vinden. Dus installeert hij de wireless niet.

Als ik naar apparaatbeheer ga, zie ik twee gele uitroeptekens bij: overige apparaten: WLAN 802.11g
en coprocessor.

Ik heb een acer aspire M3641 Windows 7 x64.

Ik heb me rot gezocht op internet om de drivers ervoor te vinden, kan niets vinden. Stuurprogramma bijwerken lukt ook niet, omdat hij aangeeft dat de stuurprogramma's niet zijn geïnstalleerd. Ik denk zelf dat het een probleem met instellingen is.
Iemand een oplossing?

Groetjes Gerry

Hoi, bedankt, maar als ik die download, krijg ik geen uitvoerbaar bestand. Heb je nog een andere, met exe-bestand?

Groetjes Gerry

PS als ik de installatieschijf erin doe, die van het besturingssysteem, kan ik dan drivers kiezen? Volgens mij is 'tie die vergeten erop te zetten, heb ik al eerder gehad.

Laatst bewerkt:
nee niet van het besturingssysteem.
de cd van je moederbord zou wel kunnen.
anders even op de site van acer kijken voor de driver.

Hoi,
ik heb de drivers voor nvidia geïnstalleerd, maar nu staat er nog steeds een geel uitroepteken bij Wlan 802.11g.

Heb je daar nog een oplossing voor? Of kan ik nu dan weer de wireless installeren, en zit hij daar in?

Alvast bedankt!

Groetjes Gerry

nvidia zal voor je videokaart zijn.
heb je al op de acer site gekeken voor een driver.

Hoi,
Ja, ik heb hem gevonden, maar er zit geen uitvoerbaar bestand bij:
net8185.cat
NET8185.inf
en
RTL85n86.sys

Nu heb ik ff gekeken op realtek,welke moet ik dan hebben? de communications network ICs WLAN NIC IEEE802.11a/b/g rtl 8185L,
UI package and driver(support XP/Vista/Win7) ???

Sorry je zal wel gek worden van mij...

Groetjes Gerry

Laatst bewerkt:
ga dan naar het gele uitroep teken en klik daar op de netwerkkaart.
en klik met rechts op de kaart.
ga dan voor stuurprogramma bijwerken.
en laat dan naar je bestanden zoeken.
nu zou dat geïnstalleerd moeten worden.

Hoi, al gedaan, stuurprogramma voor deze kan niet gevonden worden. Vandaar de vorige vraag.

Bedankt, Gerry

[smallIMG]http://www.helpmij.nl/leden/puppie//images/acer.jpg[/smallIMG]

plaatje is klikbaar

Hoi,
Ik blijf beleefd. Dat heb ik dus gedaan, maar daar zit (Zie antwoord vorige) geen exe bij!

Ik probeer wel wat anders.

Gerry

zo snel geven we het niet op :D
heb je toevallig een programma als teamviewer of crossloop zodat ik eens in je computer kan kijken.

Hoi,

Als ik de wireless in het vrouwtje stop, herkent de computer hem niet. Drie keer (dongdongdong) dat zou toch (dingdingding) moeten zijn. Volgens mij is er iets mis met hardwaredetectie.

Sorry, was ff flauw. Ben al 4 dagen bezig, heb hetnet ook gehad, tussen modem en hetnet server alles goed.

Kun jij dan alleen in het besturingssysteem kijken? als ik die teamviewer download? Verder niet? Best eng...

Groetjes Gerry

Laatst bewerkt:
woon je in de buurt van Enschede?

teamviewer ja dan kan ik overal in kijken maar alleen als jij mij codes geeft.
en jij kunt het afbreken wanneer je maar wilt.

Helaas ik woon nog niet in de buurt van Enschede! Het mooie warme Drenthe..

Maar ik doe het toch maar niet, die teamviewer. Ik voel me er ongemakkelijk bij. Dank je voor de hulp, maar ik kijk zelf wel verder, je hebt me wel in de goede richting geholpen.

Groetjes Gerry:)

Het is puur die documenten die je hebt toe te voegen aan je kaart.
dus je stuurprogramma.....
kun je de kaart eruit halen en opnieuw installeren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan