Wireless Windows 7 Lagg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jur21

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2011
Goede avond.

Mijn probleem is dit.

Ik heb Windows 7 64 bit geïnstalleerd en alles werkte prima. Maar na een paar jaar kwam ik het idee om eventjes een verse installatie er over heen te gooien dus ik heb alles weg gehaald en een nieuwe installatie Windows 7 64 bit geïnstalleerd. Zelfde die ik eerst ook had gebruikt.

Tot nu leek alles prima te werken, tot dat ik me dagelijks game tijd wou testen. Ik merkte eerst ook op Teamspeak 3, dat af en toe de connectie heel eventjes weg viel, dat iedereen voor 2/3 sec stil was en daarna verder ging. Tijdens het game hang ik voor 2/3 seconden of langer en dan schiet ik weer verder.

In teamspeak zie ik me ms stijgen en me packet loss ook.

Nou ben ik natuurlijk gaan google en kwam ik op meerder oplossingen die ik ook heb geprobeerd maar helaas. Ik heb me dingen in regedit aangepast, wlan optimizer geprobeerd noem maar op en het verbeter zich niet.

Dus dan maar kijken of iemand op een forum er misschien wat van weet.

Dus bij deze is mij vraag:

Wat kan het zijn en zijn er eventuele oplossingen?

Groetjes,

Jur

Enige oplossing die ik zie, is een internet-kabel in de laptop stoppen. Gamen over draadloos probeer ik al niet eens, i.v.m. grotere storingsfactor. (Signaal dat weg valt, onstabilieit enz. niet te vergeten dat draadloos vaak langzamer kan zijn dan bedraad)

Hey.

Euhm het is geen laptop maar gewoon een normale PC. En draad is echt geen optie. Maar voor de her installatie had ik dit niet. Toen werkte alles prima.

Het liefts zou ik ook gewoon draad willen, maar dat kan helaas niet dus ik moet het maar doen met wireless.

Jur.

Weet je zeker dat je de juiste drivers hebt geinstalleerd voor de draadloze kaart?

Het is mijn ervaring dat de drivers van windows 7 niet altijd even goed werken (of soms helemaal niet werken). Het is daarom aan te raden de drivers te gebruiken van de hardware leveranciers. Die bieden tenslotte niet voor niets hun versie van de drivers voor win 7 aan, toch :-)
Verder is vaak bij installatie van windows 7 wel degelijk het laden van de speciale hard disk (SATA/AHCI) en/of de chipset (ICHxx) nodig voordat de echte windows installatie kan beginnen. Ook die drivers kunnen van de web site van de hardware leverancier gedownload worden.

Dank je wel voor de reacties.

En ik heb de juiste drivers. Ik heb verschillende netwerk adapters geprobeerd en ik krijg het zelfde probleem. Ik gebruik de juiste drivers van de leverancier zelf.

Maar als wat ik al zei, eerder werkte alles prima en ik heb gewoon hetzelfde gedaan wat ik nu heb gedaan.

Jur

Hier heb ik een aantal tweaks om internet sneller te krijgen die ik eens een keer ergens gevonden had 9wel in het Engels maar ik neem aan dat dat geen probleem is). In bepaalde situaties heb ik met deze tweaks wel eens een traag internet sneller gekregen. Wie weet....

In de registry:

NB. Als bepaalde DWORDS die hier genoemd worden nog niet bestaan in de registry moeten ze dus gemaakt worden. Maak wel eerst een kopie van de registry voordat je aan de veranderingen begint.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters
TCPwindowSize

HKLM/SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters
GlobalMaxTcpWindowSize="256960" (DWORD, number of bytes) Valid range is from MSS to 2^30. Add the value as a decimal. Note: For best results RWIN has to be a multiple of MSS lower than 65535 times a scale factor that's a power of 2, i.e. 44 x 1460 = 64240 x 2^2 = 256960. If you choose to use a RWIN lower than 65535, you can simply make it multiple of MSS and turn scaling off (Tcp1323Opts=0)

HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters
TcpWindowSize="256960" (DWORD, number of bytes) Valid range is from MSS to 2^30. Add the value as a decimal.
Note (10/20/00): Seems MS has found another bug in Windows 2000, the TCPWindowSize should be configured with the global setting (GlobalMaxTcpWindowsSize) rather than this one - Q263088

Tcp1323Opts="1" (DWORD, recommended setting is 1. The possible settings are 0 - Disable RFC 1323 options, 1 - Window scaling but no Timestamp options, 3 - Window scaling and Time stamp options.)

DefaultTTL="64" (DWORD, recommended setting is 64. Other settings that are widely used are 128 and 32)

Laatst bewerkt:
Dank je maar helaas!

Ik heb ze geprobeerd en je merkte wel een lichtelijke versnelling op maar niet de latency drop outs die ik blijk te hebben.

Ik heb via Teamspeak 3 gekeken wat er nou steeds gebeurt en ik merk daar op dat er een redelijk aantal packetloss is natuurlijk is dit normaal met wireless. Maar zodra die ''spikes'' voorkomen dan schiet het echt op richting de 20-50%.

Ik heb een gevoel alsof iets in de achtergrond iets zoekt of iets met de data, want als ik een spelletje speel online, en er gebeurt veel actie dan flipt alles, Teamspeak, het spel noem maar op. Alles begint te laggen en me packet loss schiet de lucht in.

Nogmaals, wireless werkte perfect voor de her installatie.

Jur.

PS: Dank je wel voor de tijd en hulp!

Probeer eens een winsock fix:

1. Open je command-prompt (windowstoets+r gevolgd door 'cmd' en de entertoets):

typ het volgende:
netsh winsock reset catalog (enter)
netsh int ip reset reset.log hit (enter)

reboot PC

Werkt dit niet wil ik je vragen om het volgende te doen:

Ga weer naar command-prompt (zie boven) en typ:
ping -t 4.2.2.2

Nu ga je de verbinding testen dmv een ping test naar een L3 domein, krijg je tussen al je 'antwoord van/reply from' reacties zo nu en dan een 'timeout' moet je dit even aangeven.

2. Reboot your PC

Heb je toegang tot een andere computer in het huis? Ik wil namelijk uitsluiten dat het aan je ISP of netwerk componenten ligt.

Zo ja, doe dan eens dezelfde ping test en ga even na voor me of je daar ook een extreme toename in reactietijd krijgt (zoals in je screenshot te zien).

Hallo Jur,

1 timeout wil nog niet heel veel garantie geven over de stabiliteit van je verbinding. Ik doelde eigelijk op de trage reactietijd (ms) die je op je computer met de laggspikes krijgt. Zie de onderstaande afbeelding.

Ik wil je toch vragen om de ping test nog een keer op je andere computer uit te voeren, zoals je ziet heb je gemiddeld 20ms reactietijd (hoe hoger hoe trager). Wanneer je reactie tijd op de andere computer ook naar 200 of hoger gaat weet je dat de kans groot is dat het probleem door de router/modem wordt veroorzaakt. Wanneer blijkt dat je op de andere computer geen laggspikes hebt wil ik je vragen om je computer eens op te starten in veilige modus met netwerk ondersteuning (google voor how-to) om na te gaan of het probleem dan nog steeds aanwezig is, is het probleem dan niet langer aanwezig kunnen we uitsluiten dat dit probleem wordt veroorzaakt door een defect stuk hardware.

Haa denson87,

Jouw oplossingen hebben me flink geholpen!

Ik ben er achter gekomen dat alles nu werkt,
maar als ik een spel op start waar onder Heroes of Newerth of Left 4 Dead,
Dan stijgt mij ping razend snel en heb ik packet loss of sudden high ms.
Maar dat terzijde, dat zal ik maar in een andere topic of forum moeten zien oplossen.

Maar heel erg bedankt voor jouw input, en de andere die het probeerden ook!

Groetjes,

Jur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan