wireless zero configuration knalt eruit na reboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goof S

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 sep 2008
Berichten
3
Hoi Allemaal,

Na alles geprobeerd te hebben, van helpdesk naar helpdesk gestuurd te zijn en na een paar haren minder dacht ik het hier eens te proberen. Wellicht kan iemand mij hier helpen. Ik zou diegene eeuwig dankbaar zijn.

Probleem:

Na iedere keer dat ik mijn laptop reboot moet ik de wireless zero configuration van windows opnieuw aanzetten om op het netwerk te kunnen komen.

Probleemomschrijving:

Ik heb een nieuwe router gekocht: linksys wireless-g router ( WRT54G2 (EU) ).
Deze heb ik netjes geïnstalleerd via mijn pc, verbonden met een netwerk kabel.

Nu was voor mij de handleiding van de router wat onduidelijk. Dus ik heb getracht ook op mijn laptop de router te configureren. Ook heb ik software van de router op mijn laptop geïnstalleerd. Daarna heb ik alles gedeïnstalleerd.
Vanaf dit moment moet ik na iedere boot de wireless zero configuration opnieuw starten. En dan pas kan ik bij de properties van mijn wireless network connection een tabblad draadloze netwerken vinden waarbij ik kan aanvinken: "draadloos netwerk automatisch configureren". Als ik dus reboot dan begint de hele kermis opnieuw.

Hoe kan ik mijn systeem zo krijgen dat hij met de wireless zero configuration, automatisch met mijn router kan connecten?


Ik heb:

Een kabelaansluiting van UPC
Windows XP professional
Een firewall: symantec. ( probleem blijft met en zonder firewall)
Router: linksys wireless-g router ( WRT54G2 (EU) )
Modem:arris (model no: tm502b/220)
Wireless kaartje: Intel(R) PRO/Wireless 2200 BG Network connection


Alvast bedankt.
Vriendelijke groetjes, Goof
 
Start --> configuratiescherm --> netwerkverbindingen --> rechtsemuisklik op "draadloze netwerkverbinding" --> eigenschappen --> tabblad "draadloze netwerken" --> bij "voorkeursnetwerken" je geliefde netwerk selecteren ( of als hij er nog niet bijstaat, toevoegen natuurlijk ) --> en van die verbinding de "eigenschappen" bekijken --> tabblad "verbinding" --> " verbinding met dit draadloos netwerk maken als het binnen bereik is.


Hopelijk helpt dit een beetje, anders sorry ! :eek:
 
Zelfde probleem

Hoi,

Ik heb precies hetzelfde probleem als jij. Ik vond dat LinkSys prgorammatje niet zo handig. Deze heb ik dus verwijderd, maar inderdaad.... nu moet ik elke keer na het opnieuw opstarten van Windows alles zelf opnieuw opstarten ondanks dat ik een vinkje heb gezet bij automatisch opstarten...

Als er oplossingen bekend zijn, dan hoorik het ook graag!

Groeten,
Ronald
 
Gedacht aan gewoon het systeem terugzetten met systeemherstel tot een het moment vlak voor de LinkSys installatie?

Groetjes, Ed
 
jup, dat heb ik geprobeerd. Maar het systeem zegt dat er niets veranderd is waardoor systeemherstel niet uitgevoerd kan worden :( Ik heb nu een lijntje liggen bij een ict-er kennis van me. Als ik iets hoor wat werkt, post ik het hier ook.

Groetjes, Goof
 
Probleem is dat als systeemherstel niet kan worden uitgevoerd (en er van uitgaande dat deze wel stond ingesteld) er wel degelijk iets wezenlijks aan het systeem (register) is veranderd of corrupt is geworden. En een probleem oplossen met een onzeker systeem..tsja!....wordt dubbel moeilijk. Sukses in ieder geval

Ed
 
Systeemherstel

Ik heb zelf een systeemherstel gedaan, van een moment voor het installeren van dat LinkSys programmatje, maar dat hielp niks. Heb inmiddels maar weer dat LinkSys programmatje er weer opgezet... :(

Ik heb echter nog steeds problemen met mijn internet verbinding. Zelfs als ik de router oversla en de internet kabel gewoon in mijn LAN poort doe, dan is het niet vlekkeloos.

Voorbeeld: gisteren avond kunnen internetten met een kabeltje naar de internetmodem van Casema (nu Ziggo). PC 's avonds aan laten staan (geen standby modus ofzo). Deze ochtend weer geen internet. Na het kabeltje uit de laptop te hebben gehaald en er weer in te doen, had ik wel weer internetverbinding.

Ik begin te vermoeden dat mijn internet modem van Casema (je kent ze wel: die zwarte kastjes van Motorola met al die mooie groene lampjes) niet deugt...

Ik snap er anders niks meer van. Ik heb ook een spiksplinternieuwe Linksys Router. Met mijn vorige (inmiddels kapotte) Belkin router had ik hetzelfde probleem.

Ik hoop dat ik binnenkort een oplossing vind, want dit is toch wel verre van ideaal, om het maar zachtjes uit te drukken. Ik zit er zelfs aan te denken om de harde schijf te formatteren en alles opnieuw te installeren, maar heb hier eigenlijk weinig zin in...
 
Herken het e.e.a. Om te beginnen heb ik gemerkt dat XP het niet altijd zo fijn vind om een vaste verbinding en een draadloze verbinding tegelijkertijd actief te hebben. Ook het switchen tussen deze twee zit XP niet altijd zo lekker. Probeer eens het volgende. Ga naar "Netwerkverbindingen" en verwijder alle netwerkverbindingen. Start je pc opniew op en configureer dan OF een vaste netwerkverbinding OF een draadloze verbinding. Je netwerkverbinding een vast IP-adres geven maakt de verbinding stabieler dan automatisch laten toewijzen.

Sukses,
Ed
 
Yesssssss!

Bedankt voor de tips. Het is nu eindelijk gelukt!!! :D

Oplossing was: LAN uitschakelen, vaste IP-nummer voor draadloze verbinding, irritante LinkSys EasyLink Advisor via msconfig niet meer automatisch laten opstarten (nog niet eens verwijderd, maar dat gaat nog wel gebeuren), Intel® PRO/Wireless 2200BG Network Connection programmatje gedownload (http://support.intel.com/support/wireless/wlan/sb/CS-010623.htm#b) en geïnstalleerd.

Het lukte namelijk op geen enkele manier op de Wireless Zero Configuration automatisch te laten opstarten.

Dus, dan maar een veel beter programma'tje automatisch laten opstarten. Dat ze van LinkSys nog durven om zo'n flutprogramma bij hun producten te leveren verbaast me trouwens wel. Dat had ik nooit verwacht. Afijn, software van Intel is dus naar mijn mening 100x beter. :thumb:

Nogmaals, thanx voor het meedenken.

Groeten,
Ronald
 
Onder services.msc heb je wel de optie om met de wireless zero te spelen.
 
Oplossing wireless zero configuration

Ik werk veel met DOS, doe het volgende:
Ga via menu Start naar Uitvoeren en type: cmd, druk op enter. Er wordt nu een DOS-venster geopend.
Type: cd\ en druk op enter
Je staat nu in de root van C:
Type: edit netstart.bat en druk op enter, het editor programma wordt gestart.
Type hierin het volgende:
@Echo off
NET START "Wireless Zero Configuration-service"

Sluit daarna het programma af middels: Bestand, Opslaan, Afsluiten
Om te controleren of alles goed is verlopen: type netstart en druk op enter. Je krijgt nu een melding te zien dat Zero Wireless Configuration is gestart.

Kopieër het bestand naar c:\documents and settings\all users\menu start\programma's\opstarten
( copy netstart.bat c:\documents and settings\all users\menu start\programma's\opstarten

Sluit het DOS-venster en controleer of je in het menu opstarten het bestand ziet (menu Start>alle programma's>opstarten)

Als de pc de volgende keer gestart wordt dan voert hij dit programma automatisch uit en je hebt draadloze verbinding.

Dit probleem komt veelvuldig voor en wordt veroorzaakt door de bijgeleverde software van de fabrikant.
Succes ermee!
 
wireless zero configuration start niet op

Beste Tiswat,
Ik heb hetzelfde probleem als hier in deze vraagstaart besproken.
De vermelde manier om een einde te maken van het probleem heb ik niet helemaal tot een goed einde gebracht.
Vanaf hier lukt het niet meer, wie kan me helpen. Het copieren can onderstaande netstart in dos lukt niet. Dos geeft een syntaxis van de opdracht is onjuist aan.

Kopieër het bestand naar c:\documents and settings\all users\menu start\programma's\opstarten
( copy netstart.bat c:\documents and settings\all users\menu start\programma's\opstarten

Sluit het DOS-venster en controleer of je in het menu opstarten het bestand ziet (menu Start>alle programma's>opstarten)
 
Wireless Zero Configuration

Dit is een service die normaliter aanstaat. Echter indien men een router installeert en men via de software van de router inlogt dat wordt deze service uitgeschakeld.
Oplossing: ga naar configuratie scherm en dan via Systeembeheer naar Services.
Scroll naar beneden totdat men bij Wireless Zero Configuration is aangekomen verander de optie Uitgeschakeld in Automatisch. Start de service op. Nu kan men weer gebruikmaken van de service. Als de pc opnieuw wordt opgestart start deze service automatisch op.
 
wireless zero configuration start niet op

Hallo,
De wzc staat reeds op automatisch in het menu services.msc, maar deze start spijtig genoeg niet op.
Ik denk dat uw methode via dos wel soellaas brengt, maar ik krijg de netstart.bat via dos niet in het menu opstarten.
Dus de laatste stap in je methode lukt niet.
Wat doe ik verkeerd?

Dank bij voorbaat
Mvg
Bart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan