wireless

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Wie kan mij een advies geven over de aanschaf van een draadloos modem, even de situatie uitleggen>

er moeten drie of vier laptops op kunnen, de modem komt in de meterkast, ( deur dicht ) alle bedrading loopt daar ook, dat is de plaats van de eerste isra zit, er moet een bereik zijn over de begane grond oppervlakte 100 vierkante meters, verschillende vertrekken. en op de eerste verdieping zelfde oppervlakte met een beton vloer tussen de eerste en de tweede verdieping.

Er moet een draadloos internet gemaakt worden met een goed werkend modem zonder problemen, de provider is planet

wie kan hier een goed advies op geven , hoeft niet het goedkoopste te zijn, goed werken is belangrijker en eenvoudig te installeren

alvast bedankt

Ik heb niet de pretentie om in deze deskundig te zijn, maar mijn draadloze Vigor2600 plus series annex A modem/router(dus één geheel) kan ook door het beton heen en functioneert verder naar alle tevredenheid. Maar je hebt het over een draadloze modem(dus geen modem/router) en die heb ik niet en kan daar geen oordeel van geven. Het opzetten v.e. draadloze verbinding is verder niet zo erg ingewikkeld.

Google anders maar even om te achterhalen wat het beste voor je eigen situatie is.

Dennis.

Het beste is om een pakket aan te schaffen via je provider. Je hebt dan ook kans op meer ondersteuning wanneer er iets niet goed gaat.

Meer PC's draadloos via een verbinding heeft dus gevolgen voor de capaciteit van elk van de PC's.

Een betonnen verdieping is geen bezwaar, maar bij twee betonnen verdiepingen houd je niet veel signaal meer over dus nog maar 1MB van de 54 MB.

=================================-

Naar aanleiding van het volgende bericht, moet ik zeggen dat in gevallen waar men door het hele huis moet kunnen ontvangen , ik adviseer om de router ergens in het trapgat te plaatsen, daar waar het niet erg in het oog hangt.

Laatst bewerkt:
Het plaatsen van een draadloos modem/router of accespoint in de meterkast wordt vaak niet geadviseerd vanwege het vele verlies van signaal.
Dat zou ik ook even in overweging nemen.

Kijk ook even op de site van Planet welke modems ze ondersteunen zoals wellicht een Speedtouch 580 ?

Ik heb hier de gegevens van het dell notebook welke op het wireless netwerk moet gaan werken, als ik het goed zie is er een dell wireless lan aanwezig( ingebouwd dus klaar voor draadloos, de intel pro is een optie begrijp ik hier uit, dus hoef geen extra netwerk kaart aan te schaffen.

graag jullie technische blik., alvast bedankt

* Tested Operating Systems:
Microsoft® Windows® XP Professional
Microsoft® Windows® XP Home Edition
* Weighs a mere 2.9 lbs1. and measures only 0.8 inches thick.
* Latest Intel® Pentium® M Processor 738 (1.40GHz)
* Available with Intel® CentrinoTM mobile technology
* Bright, easy to read 12.1" XGA display
* Optional X300 MediaBase - with abundant connectivity ports, and internal bays for media modules and extra primary battery for extended battery life and/or charging
* Optional Extended Life (high capacity) 65Whr Lithium-Ion battery and optional X300 battery charger
* All communications standard including 56 Kbps2 V.92 modem, 10/100 Ethernet LAN in system (10/100/1000 Ethernet3 LAN via the X300 MediaBase) and a choice of Dell Wireless LAN (standard) or Intel® PRO Wireless LAN (optional)

Ik heb nog even bij planet gekeken, maar die ondersteunen en het onderhouden van een netwerk niet ., voor zo ver ik er uit op kan maken is het alleen de ondersteuning van één draadloos toestel.
maar er staat toch een redelijke bveschrijving bij

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Mulcoa
Ik heb hier de gegevens van het dell notebook welke op het wireless netwerk moet gaan werken, als ik het goed zie is er een dell wireless lan aanwezig( ingebouwd dus klaar voor draadloos, de intel pro is een optie begrijp ik hier uit, dus hoef geen extra netwerk kaart aan te schaffen.
Je kunt het via Windows ook zien of het om een draadloze netwerkkaart gaat: Start/Verbinding maken/Alle verbindingen weergeven
Geplaatst door Mulcoa

graag jullie technische blik., alvast bedankt

* Tested Operating Systems:
Microsoft® Windows® XP Professional
Microsoft® Windows® XP Home Edition
* Weighs a mere 2.9 lbs1. and measures only 0.8 inches thick.
* Latest Intel® Pentium® M Processor 738 (1.40GHz)
* Available with Intel® CentrinoTM mobile technology
* Bright, easy to read 12.1" XGA display
* Optional X300 MediaBase - with abundant connectivity ports, and internal bays for media modules and extra primary battery for extended battery life and/or charging
* Optional Extended Life (high capacity) 65Whr Lithium-Ion battery and optional X300 battery charger
* All communications standard including 56 Kbps2 V.92 modem, 10/100 Ethernet LAN in system (10/100/1000 Ethernet3 LAN via the X300 MediaBase) and a choice of Dell Wireless LAN (standard) or Intel® PRO Wireless LAN (optional)
Meer dan voldoende.
and a choice of Dell Wireless LAN (standard) or Intel® PRO Wireless LAN (optional)
Om te achterhalen of een draadloze netwerkkaart in je laptop zit, zie hierboven.
Geplaatst door Mulcoa

Ik heb nog even bij planet gekeken, maar die ondersteunen en het onderhouden van een netwerk niet ., voor zo ver ik er uit op kan maken is het alleen de ondersteuning van één draadloos toestel.
maar er staat toch een redelijke bveschrijving bij
Voor een thuisnetwerk heb je die ondersteuning van Planet niet nodig, de meeste mensen doen dat zelf. Je kunt het ongetwijfeld ook.

a ik denk het ook wel alleen nog nooit gedaan, en de eerste keer valt het denk ik dan ook niet mee, Ik denk dat iik de modem zoals al aangeven werd in de hal plaats waar een opentrap naar boven is geplaatst en waar boven op de overloop twee kamers zijn die voorzien moeten worden van het signaal, als er maar niet konstant problemen zijn met de verbinding.

Nee ik begrijp dat ik planet niet nodig heb maar als je een modem neemt die ze wel ondersteunen is het denk ik mooi meegenomen, en dan kom ik uit op de speedtpouch 580, maar als iemand een goed alternatief heeft hoor ik het ook graag, en dan met name het installeren , hoe makkelijker des te beter.

we wachten af

als iemand nog een goeie tip heeft, dan verneem ik het graag

ieder bedankt voor de hulp zover

Mbt de ondersteuning van Planet,gaat het uitsluitend om het modem.Stel je koopt een modem dat zijn niet ondersteunen.Heb je dan problemen,dan zeggen:zoek het zelf uit wij ondersteunen dat niet.

Een thuisnetwerk is verder iets wat jij zelf moet doen.

Mocht je beslissen een ander modem te kopen dan wat Planet ondersteunt,let dan goed op de toekomst dus klaar voor ADSL2 (dat is de Speedtouch 580 bij mijn weten) en de het gebruikte netwerk maw KPN.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan