wireless

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulusje

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2004
Berichten
343
hoi

Kan ik een modem/router ook alleen als modem gebruiken en daarna met een utp kabel naar een andere modem/router door verbinden.
Dit omdat de 1 is geschikt voor het tiscali netwerk en de ander is wireless.
op de wireless zit geen wan poort,dus als het kan moet ik helaas een poort opofferen
 
Over welke merken resp types praten we ?

de modem/router die ik nu gebruik en niet wireless is wil ik dus als modem gaan gebruiken en is een zyxel 600 serie.
De modem/router die wel wireless is en ik dus alleen als wireless router wil gebruiken is een linksys wag354G.
We hebben hier op het forum over de lynksys al een hele discussie gehad maar hij is als modem op het tiscali netwerk niet aan de praat te krijgen.
Als het gaat moet ik alleen een poort opofferen die ik eigenlijk niet kan missen .
Maar als het werkt kan ik voor de linksys een router kopen en die heeft geloof ik na het aansluiten gewoon 4 poorten over.
Ik wil dit dus omdat ik de modem dan bij het isra punt kan zetten en 1 utp kabel naar boven kan leggen naar de router en van daaruit de al bestaande aansluitingen kan maken .
 
Laatst bewerkt:
heb nu dus een siemens als modem router hangen vandaar een utp naar de linksys wireless.
In de linksys de router functie uit en het doet et goed.
het enige is dat ik niet mijn linksys kan benaderen zonder de utp af te koppelen die van de siemens afkomt
als iemand weet hoe dit komt hoor ik et graag
 
krijg nu voor de siemens een accespoint toegezonden.
ga daarna verder verdelen met een switch,lijkt me de beste oplossing.
als iemand een betere oplossing weet hoor ik et graag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan